افغانستانجهان

نام افغانستان در فهرست سیاه انگلستان درج می‌شود

دولت بریتانیا قرار است در مورد یک پیشنهاد بحث کند که در صورت تایید، نام افغانستان را در فهرست سیاه آن کشور درج می‌کند. با این حال افرادی که به افغانستان سفر کند، زندانی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، خبرگزاری رویترز به نقل از روزنامه دیلی تلگراف چاپ بریتانیا گزارش داده‌ که بر اساس این پیشنهاد، بریتانیا اجازه خواهد داشت تا افرادی را که از افغانستان دیدن می‌کنند، تا ۱۰ سال محکوم به زندان کند.

یک مقام بریتانیایی به روزنامه دیلی تلگراف گفته‌است: «ما در این مرحله هر گزینه موجود را مد نظر می گیریم. این [۱۰ سال زندان] یکی از گزینه‌ها است.»

گفته شده که دولت بریتانیا در هفته جاری در این مورد بحث خواهد کرد.

بحث دولت بریتانیا درباره درج نام افغانستان در فهرست سیاه آن کشور در حالی صورت می‌گیرد که طالبان حدود ۱۰ روز قبل، شهر کابل را تصرف کردند و دولت اشرف‌غنی فروپاشید.

در این مدت، افغانستان در خلأ قدرت به سر می‌برد.

به تازگی مجله امریکایی فارین پالیسی به نقل از منابع خود گزارش داده که رهبران طالبان یک شورای ۱۲ نفری را برای اداره امور افغانستان تشکیل خواهند داد.

طبق این گزارش، این شورا از جمله شامل ملا عبدالغنی برادر؛ معاون سیاسی رهبر طالبان، ملا محمد یعقوب؛ پسر ملا محمد عمر؛ بنیانگذار این گروه و همچنین یکی از اعضای بلندپایه شبکه حقانی خلیل حقانی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا