افغانستانجهان

نجات ۸۲ مهاجر غیرقانونی در دریای اژه توسط پلیس ترکیه

گارد ساحلی ترکیه اعلام کرد که ۸۲ مهاجر غیرقانونی را روز پنجشنبه پس از برگشت اجباری آنها توسط نیروهای دریایی یونان در دریای اژه نجات داد.

به گزارش خبرگزاری کوکچه به نقل از آناتولی، نیروهای دریایی ترکیه پس از دریافت اطلاعات، مهاجران غیرقانونی را که در قایق‌های بادی سوار بودند، در سواحل منطقه داتچا نزدیک ولایت موگلا نجات دادند. این گروه مهاجران شامل ۲٧ تن بودند.

نیرو‌های ترکیه در یک عملیات جداگانه ١۲ مهاجر غیرقانونی را پس از عقب راندن آنها توسط نیروهای یونانی به داخل آب‌های ترکیه در سواحل آیواجیک، نزدیک به ولایت چناق قلعه نجات دادند.

در همین حال، گارد ساحلی ترکیه ۴۳ مهاجر غیرقانونی را که در دو قایق بادی سوار بودند، در سواحل ناحیه صفری حصار ولایت ازمیر نجات دادند.

مهاجران نجات داده شده به اداره مهاجرت محل منتقل شدند.

مقامات ترکیه می‌گویند که نیروهای یونانی همچنان به اخراج اجباری مهاجران به داخل آب‌های ترکیه ادامه می‌دهند. در همین حال، گروه‌های حقوق بشر و رسانه‌ها مکرراً در مورد اخراج اجباری مهاجران توسط مقامات یونان گزارش داده‌اند. اما مقامات یونان این ادعا‌ها را رد می‌کنند.

ترکیه یک گذرگاه کلیدی برای عبور مهاجران غیرقانونی است که می‌خواهند برای شروع زندگی بهتر به اروپا بروند. این مهاجران اکثرا کسانی هستند که از کشور مبدا‌شان به دلیل جنگ و نا امنی‌ها فرار می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا