افغانستان

نیروهای مقاومت‌ملی، یک چرخ‌بال طالبان را در “پنجشیر” سرنگون کردند

جبهه‌ی مقاومت ملی، پنجشیر: پس از چاشت دیروز، نیروهای دلیر جبهه‌ی مقاومت ملی افغانستان با تخصص پیچیده‌ی جنگی و هدفگیری دقیق موفق شدند تا یک فروند چرخ‌بال اشغالگران را در دره آرزوی ولایت پنجشیر سرنگون کرده و پنج طالب دیگر را به اسارت در آورند.

این پنج نفر شامل دو خلبان، ٢ انجنیر پرواز و یکی از قومندان های طالبان می‌شوند که در اسارت مجاهدین جبهه‌ی مقاومت ملی قرار دارند.

با آنکه به دو نفر دیگر از اشغالگران طالبان ازسوی مقاومت‌گران امان داده شده بود، اما دست به اسلحه بردند و در نتیجه‌ی برخورد به هلاکت رسیدند.

این اسیران شامل قومندان مجیب الرحمان ۴۳ ساله، ولد عبدالحمید از ولایت قندهار، معقول ۵۰ ساله ولد غلام نقش بند انجنیر پرواز از ولایت پروان، روح‌الله ۵۲ ساله ولد محمد علیم خلبان از ولایت کنر، عبدالمتین ۵۱ ساله خلبان از ولایت لغمان، وصفت الله ۲۸ ساله انجینر پرواز ازولایت جوزجان استند می شود.

اسیران در وضعیت خوب قرار دارند و به وضعیت صحی آنها رسیدگی لازم صورت گرفته است. با اسیران مطابق به تعالیم اسلامی و انسانی و کنوانسیون جنیوا برخورد می‌شود.

جبهه‌ی مقاومت ملی افغانستان هشدار می‌دهد که دشمن از هر نوع عملیات نظامی بر دره‌ی آرزو خود داری کند، در غیر آن نخستین افرادی که در نتیجه اقدامات نظامی طالبان اشغالگر آسیب خواهند دید، طبیعتاً اسیران خواهند بود، وجبهه‌ی مقاومت ملی مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

جبهه مقاومت‌ملی برخلاف گروه طالبان که اسیران را شکنجه و سر می برند، به تمام اصول اسلامی و انسانی در برابر اسیران جنگی متعهد بوده و است؛ این موارد، حقانیت جبهه‌ی مقاومت ملی افغانستان را هر روز بیشتر روشن می کند.

تا زمانی که طالبان به اراده‌ی مردم افغانستان ارج نگذارند، حقوق بشر بویژه حقوق زنان و کودکان را احترام نکنند و آزادی بیان و دیگر آزادی‌های انسانی را نپذیرند و به انتخابات و نظام مردم سالار پاسخگو وباورمندی پیدا نکنند، مبارزه‌ی ما برای آزادی و سربلندی مردم افغانستان همچنان ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا