افغانستان

هجوم دوباره ناقلین به تخار؛ غصب زمین‌های اقوام تاجیک و اوزبیک

ناقلین بار دیگر به کمک طالبان به شهرستان دشت قلعه استان تخار رفته و ادعای ملکیت به زمین مردمان اوزبیک و تاجیک کرده‌اند.
به نقل از منابع معتبر محلی از شهرستان دشت قلعه استان تخار، در چند روز اخیر گروهی از ناقلین در همکاری با طالبان به منطقه “اورته ظلم” شهرستان دشت قلعه رفته، ادعای ملکیت به جایدادهای مردمان بومی این منطقه کرده‌اند.
این محل که هزاران جریب زمین است، ملکیت های مردمان اوزبیک و تاجیک است که اکنون در آن خانه ساخته اند و مصروف کشاورزی هستند.
یک منبع محلی از شهرستان دشت قلعه به خبرگزاری صدای افغانستان گفت که شماری از مردم محل صبح امروز چهارشنبه، 10 حوت /اسفند، به دفتر ولسوال طالبان در شهرستان دشت قلعه، آمده اند؛ تا به این تصمیم اعتراض کنند. تا کنون مشخص نشده که میان ولسوال طالبان، هیأت مرکزی طالبان و مردم محل چه موضوعات بحث شده است.
همچنان از منطقه گزارش شده که مردم محل تجمع کرده اند تا در برابر زورگیری ناقلین و تصمیم یک جانبه طالبان ایستادگی و مقابله کنند.
ناقلین بار دیگر درحالی اقدام به غصب زمین‌های مردمان بومی در تخار کرده اند، که سال گذشته گروهی از ناقلین و وزرستانی‌های پاکستان به شهرستان خواجه بهاوالدین تخار رفته و به کمک گروه طالبان دست‌کم 500 خانواده از مردمان بومی اوزبیک و تاجیک را به اجبار کوچ دادند و خانه‌های آنان را به خود گرفتند.

دکمه بازگشت به بالا