افغانستانجهان

هیأت امریکایی با مقامات پاکستان درباره مبارزه با تروریسم گفت‌وگو می‌کند

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که یک هیأت امریکایی برای گفت‌وگو درباره‌‌ی تروریسم امروز (یک‌شنبه، ۱۴ حوت) وارد اسلام‌آباد می‌شود.

وزارت خارجه‌ی امریکا نوشته است که کریستوفر لندبرگ، سرپرست هماهنگ‌کننده‌ی مبارزه با تروریسم، هیأت امریکایی را برای شرکت در گفت‌وگوی مبارزه با تروریسم رهبری می‌کند.

طبق این گزارش، این گفت‌وگوها قرار است که از ششم تا هفتم مارچ انجام شود.

در بیانیه‌‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا اضافه شده است که ایالات متحده و پاکستان در مورد تهدیدات تروریستی مشترکی که دو کشور با آن روبه‌رو هستند گفت‌وگو خواهند کرد و استراتژی‌های همکاری درباره‌ی امنیت مرزها و مقابله با تأمین مالی تروریسم را توسعه خواهند داد.

منابع دیپلماتیک به دان گفته‌اند که مذاکرات ماه گذشته‌ی امریکا و پاکستان در واشنگتن هم بر موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم، تأمین مالی تروریسم و اشتراک اطلاعات متمرکز بوده است.

دان نوشته است که ایالات متحده از پاکستان انتظار دارد که از تلاش‌های خود برای جلوگیری از بازسازی گروه‌های تروریستی در افغانستان تحت رژیم طالبان حمایت کند.

پاکستان در این ۲۰ سال گذشته نیز متحد امریکا در مبارزه با تروریسم بود، اما به‌گفته‌ی برخی از مقامات امریکایی، دولت پاکستان سیاست دوگانه داشت. این مقامات امریکایی به‌ پناه‌دادن طالبان افغانستان اشاره می‌کنند.

در حال حاضر پاکستان مدعی است که گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان آن کشور را تهدید می‌کنند.

دولت پاکستان می‌گوید که حملات طالبان پاکستانی در آن کشور افزایش یافته و این گروه حملات خود را از افغانستان سازمان‌دهی می‌کند.

اخیرا یک هیأت از مقامات ارشد نظامی پاکستان به کابل آمده و با طالبان گفت‌وگو کرده‌ است.

رسانه‌های پاکستانی می‌نویسند که طالبان طرحی را با مقامات پاکستانی در میان گذاشته که در آن موضوع خلع سلاح طالبان پاکستانی و اسکان مجدد آنان مطرح شده، اما دولت پاکستان باید هزینه‌ی اجرای این طرح را بپردازد.

دکمه بازگشت به بالا