نگاه‌ها

پنجشیر جاده یک طرفه است، پیش از ورود باید خروج را سنجید

قلب افغانستان هنوز در تپش هست، مقاومت پنجشير مقاومت براى دفاع از حق همه شهروندان افغانستان است، اين مقاومت مستقر در پنجشير نه براى پنجشير و نه هم بخاطر پنجشير است، اقشار مختلف از قبيل پشتون، تاجك، ازبك و هزاره در همين دره براى دفاع از بى عدالتى، از ارزش هاى مدنى و ملى، و از حكومت تك قومى و از تجاوز و هجوم از حريم شخصى مردم جمع شده اند، امروز اين دره ميزبان همه اى كشور و مايه اميد براى همه ملت افغانستان است.

طالبان تعهد خودرا شكستاندن جنگ را نسبت بر صلح ترجيح دادند، و از چندين جناح بر دره پنجشير حمله كردند و جنگ را رسما آغاز كردن در مناطق شتل، خاواك و گلبهار با دادن بيشتر از ٢٠٠ كشته و ٨٠ نفر اسير توسط نيرو هاى مقاومت به شكست مواجه شدند و نيرو هاى مقاومت در حدود ١٦ هاموى تانك، ١٠٠ ميل كلاشينكوف، ٢٠ ميل پيكا و ١٥ ميل راكت انداز به غنيمت برده اند.
اينها فكر كردند كه مثل ديگر ولايات كه با تمام نيرو و تجهيزات خيلى بسادگى مثل گل دسته در دست شان از قبل برنامه شده توسط خاين ملى اشرفك تقديم شد اين دره را هم تسليم خواهد شد.

اينجا دره مرگ است آمدن و داخل شدن به خواست خودت است اما سالم رفتن بيرون از دره بخواست مردم خود دره است، بنام جاده يكطرفه مشهور است.

May be an image of map and text

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا