اقتصاد

پنجمین روز بی‌برقی در کابل و ۱۰ ولایت؛ پایه برق در پروان منهدم شد

بی برقی کابل و ۱۰ ولایت دیگر وارد پنجمین روز شد. قرار بود امروز (یک شنبه، ۶ سرطان) کار ترمیم‌ پایه‌های برق تکمیل و امروز برق کابل و ولایات وصل شود؛ اما شب گذشته یک پایه برق دیگر در ولسوالی بگرام پروان با انفجار ماین منهم شد.

شرکت برشنا در اعلامیه‌ای گفت که دشمنان کوردل‌ یک بار دیگر دست به جنایت زده، یک پایه‌ برق وارداتى را در منطقه رباط ولسوالى بگرام ولایت پروان با انفجار ماین منهدم ساخت.

این شرکت گفته: «تیم‌های فنی بعد از سه ماه تلاش‌ها و زحمات نفس گیر بالاخره توانسته بودند پایه‌هاى تخریب شده را دوباره به شکل اساسى ترمیم و باز سازى نمایند و پلان داشتند برق وارداتى را ١٠٠ فیصد به شبکه اصلى وصل نموده برق کابل و ولایات مسیر برق وارداتى را دوباره بازگردانند؛ اما متاسفانه دشمنان روشنایى یک بار دیگر یک پایه برق وارداتى را در منطقه رباط ولسوالى بگرام با انفجار ماین هدف قرار داده، مشترکین شهر کابل و چند ولایت دیگر را بار دیگر به تاریکى نشاند.»

گفتنی است که افغانستان در حال حاضر به شدت به برق وارداتی متکی است.

طی ماه‌های اخیر، انهدام پایه‌های برق وارداتی به کابل و برخی از ولایات به شدت افزایش یافته است. مسئولیت این تخریب‌کاری را هیچ گروهی به عهده نمی‌گیرد؛ اما حکومت طالبان را مسئول می‌داند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا