افغانستان

پنج تن دیگر در کاپیسا از سوی طالبان بازداشت شدند

در ادامه بازداشت‌های غیرنظامیان و نظامیان پیشین از سوی طالبان، شام پنجشنبه، ۲۶ عقرب، پنج تن در این ولایت از سوی استخبارات طالبان بازداشت شدند.

منابع آگاه از کاپیسا می‌گویند دو تن از بازداشت شده‌گان نظامیان پیشین هستند و یک تن از آنان کسی است که تازه ازدواج کرده است.

به گفته این منابع،‌ این بازداشت‌ها شام پنجشنبه در روستای بابه خیل در ولسوالی حصه دوم کوهستان رخ داده اند.

یکی از این منابع که از شماری از بازداشت شده‌گان شناخت دارد، می‌گوید: «تمیم و احمدزی نظامیان دولت پیشین بودند که حالا مشغول کار آزاد بودند و احمد رشاد که بیست روز از عروسی اش می‌گذرد نیز در جمع کسانی است که بازداشت شده اند.»

طالبان این افراد را به اتهام همکاری با جبهه مقاومت بازداشت کرده اند اما منابع می‌گویند که این افراد هیچ رابطه‌‌ای با جبهه مقاومت ندارند و مشغول شغل آزاد بودند.

یکی از بستگان افراد بازداشت شده که نمی‌خواهد نامش در این گزارش گرفته شود، می‌گوید آنان با بزرگان منطقه‌شان به ریاست استخبارات طالبان در کاپیسا رفتند اما طالبان به آنان گفتند که کسی را بازداشت نکرده اند.

او می‌افزاید: «ما می‌دانیم که دروغ می‌گویند و ما را فریب می‌دهند.»

دو روز پیش از این، طالبان هفت باشنده ولسوالی حصه دوم کوهستان را به اتهام رابطه با جبهه مقاومت بازداشت کردند و به جای نامعلومی انتقال دادند.

طالبان در باره این بازداشت‌ها چیزی نمی‌گویند.

پیش از این نیز، طالبان ده‌ها غیرنظامی را در ولایت کاپیسا به اتهام همکاری با جبهه‌ی مقاومت‌ بازداشت، شکنجه و در برخی موارد آن‌ها را تیرباران کرده‌اند.

نزدیک پنج ماه پیش، یک باشنده‌ی ولسوالی کوه‌بند ولایت کاپیسا زیر شکنجه‌ی نیروهای استخبارات طالبان جان باخت.

در ماه سرطان سال روان سه منبع محلی در ولایت کاپیسا ادعا کردند که طالبان روند بازداشت شماری از جوانان و نظامیان پیشین را در این ولایت آغاز کرده‌اند.

طالبان در آن روزها بیشتر جوانان و نظامیان پیشین از ولسوالی‌های حصه اول و دوم کوهستان این ولایت را بازداشت کردند.

این بازداشت‌ها پس از آن آغاز شد که یک پاسگاه طالبان در ولسوالی حصه اول کوهستان ولایت کاپیسا هدف حمله نیروهای جبهه مقاومت ملی قرار گرفت.

دکمه بازگشت به بالا