جهان

چین در تحقیقات علمی از آمریکا پیشی گرفت

وزارت علوم و فناوری ژاپن گزارش جدیدی از مقالات علمی منتشر شده در جهان منتشر کرده و آن را دارای تاثیرگذاری بالا توصیف کرده است. در این گزارش آمده است که چین در تحقیقات علمی از آمریکا پیشی گرفته است.

وزارت علوم و فناوری ژاپن گزارش جدیدی از تحقیقات علمی منتشر کرده است.

در گزارش منتشر شده، آمده است که چین با پیشی گرفتن از ایالات متحده، به پیشتاز جهانی در بازده تحقیقات علمی و مطالعات «تأثیر بالا» تبدیل شده است.

در گزارش تهیه شده توسط موسسه ملی سیاست علم و فناوری ژاپن (NISTP)، تاکید شده است که چین در حال حاضر بیشترین تعداد مقالات علمی تحقیقاتی در سال را منتشر می کند و پس از آن ایالات متحده آمریکا و آلمان قرار دارند.

در داده‌های بررسی میانگین مقالات و تحقیقات علمی از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰، مشخص شد که مطالعات چینی ۲۷.۲ درصد از مقالات پرتکرار ۱ درصد جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

گزارش شده است که ایالات متحده ۲۴.۹ درصد از تحقیقات را در پنجک ۱ درصد برتر داشته است، در حالی که انگلیس با ۵.۵ درصد در رتبه سوم قرار دارد.

یکی از تقریباً چهار تحقیق در جهان در چین است

در این گزارش تاکید شده است که چین به طور متوسط ​​سالانه ۴۰۷۱۸۱ مقاله علمی منتشر می کند که از ۲۹۳۴۳۴ مقاله ایالات متحده پیشی گرفته و ۲۳.۴ درصد از تولیدات تحقیقاتی جهان را به خود اختصاص داده است.

در حالی که چین اکثر تحقیقات در علم مواد، شیمی، مهندسی و ریاضیات را به خود اختصاص داده است، محققان آمریکایی در پزشکی بالینی، علوم پایه زیستی و تحقیقات فیزیک کارآمدتر هستند. این قانون روزی که قانون چیپس و علم را امضا کرد، منتشر شد. اجازه می دهد تا ۲۰۰ میلیارد دلار بودجه تحقیقاتی در طول ۱۰ سال برای رقابتی شدن آن انجام شود.

این گزارش همچنین نشان داد که ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری برای تحقیق و توسعه در بخش های شرکتی و دانشگاهی هزینه می کند.
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا