جهانعکس

کدام رهبران جهان به تشییع جنازه الیزابت دوم دعوت شدند؟

مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم که دوشنبه آینده برگزار می شود، یکی از بزرگ ترین جلسات رهبران سیاسی در سال های اخیر خواهد بود. مقامات گفتند که دعوت نامه ها در آخر هفته ارسال شد و انتظار می رود حدود 500 سران کشورها در مراسم تشییع جنازه شرکت کنند. با این حال، از بسیاری از رهبران خواسته شد که از هواپیماهای شخصی استفاده نکنند و به آنها گفته شد که برای شرکت در مراسم تشییع جنازه از منطقه ای در غرب لندن با اتوبوس گروهی سوار خواهند شد. در اینجا رهبرانی هستند که برای تشییع جنازه الیزابت دوم دعوت شده اند...

خانواده های سلطنتی اروپایی
پادشاه هلند ویلم الکساندر و ملکه ماکسیما در میان خانواده های سلطنتی اروپایی در مراسم تشییع جنازه حضور خواهند داشت.

انتظار می رود اعضای خانواده های سلطنتی از سراسر اروپا که بسیاری از آنها از بستگان ملکه هستند در این مراسم شرکت کنند. پادشاه بلژیک فیلیپ و ملکه ماتیلد تایید کرده اند که به همراه شاه ویلم الکساندر و همسرش ملکه ماکسیما و مادرش، ملکه سابق هلند، شاهزاده بئاتریکس، در مراسم تشییع جنازه شرکت خواهند کرد.

پادشاه فیلیپه و ملکه لتیزیا اسپانیا و خانواده های سلطنتی نروژ، سوئد و دانمارک نیز این دعوت را پذیرفتند.

امپراتور ژاپن و همسرش
امپراتور ژاپن ناروهیتو و ملکه ماساکو گزارش شده است که الیزابت در مراسم خاکسپاری که هفته آینده در انگلیس برگزار می شود، شرکت خواهد کرد. اشاره شد که نخست وزیر فومیو کیشیدا و دیگر مقامات دولتی در این مراسم شرکت نخواهند کرد.

اعلام شد که ناروهیتو امپراتور ژاپن که در دهه ۱۹۸۰ در دانشگاه آکسفورد در انگلستان تحصیل کرده بود و شناخته شده بود که ملکه الیزابت را ملاقات کرده بود، پس از به دست گرفتن تاج و تخت در سال ۲۰۱۹، اولین دیدار خارجی خود را از انگلستان در سال ۲۰۲۰ انجام خواهد داد. در حالی که گزارش شده بود که امپراتور ناروهیتو و ملکه ماساکو توسط ملکه الیزابت به کشور دعوت شده بودند، اعلام شد که این زوج در طول بازدید خود در قلعه ویندزور اقامت خواهند داشت. این بازدید به دلیل شیوع کووید-۱۹ لغو شد.

2. Elizabeth'in cenazesine hangi dünya liderleri davet edildi? - 2

رؤسای جمهور آمریکا
کاخ سفید تایید کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به همراه همسرش جیل بایدن، بانوی اولش در مراسم تشییع جنازه شرکت خواهد کرد، اما اعلام شد که آنها با اتوبوس سفر نخواهند کرد.

2. Elizabeth'in cenazesine hangi dünya liderleri davet edildi? - 3

بحث های زیادی در مورد اینکه آیا بایدن از دونالد ترامپ سلف خود برای حضور در هیئت ایالات متحده دعوت کند یا خیر، وجود داشته است، اما محدودیت تعداد هیئت ها به این معناست که روسای جمهور سابق لزوما نمی توانند در آن شرکت کنند.

گفته می شود که برخی از روسای جمهور سابق و همسرانشان (به ویژه اوباماها) ممکن است دعوت نامه های ویژه ای دریافت کنند. با این حال، دفتر جیمی کارتر، که از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ رئیس جمهور ایالات متحده بود، اعلام کرد که هیچ دعوتنامه ای برای رئیس جمهور سابق ارسال نشده است.

2. Elizabeth'in cenazesine hangi dünya liderleri davet edildi? - 4

رهبران جامعه بریتانیا
انتظار می رود بسیاری از رهبران کشورهای مشترک المنافع، جایی که الیزابت دوم در تمام دوران سلطنت او ریاست داشت، در مراسم تشییع جنازه شرکت کنند.

نخست وزیر استرالیا آنتونی آلبانیز، نخست وزیر نیوزیلند جاسیندا آردرن و نخست وزیر کانادا جاستین ترودو این دعوت را پذیرفتند.

2. Elizabeth'in cenazesine hangi dünya liderleri davet edildi? - 5

کدام رهبران جهان به تشییع جنازه الیزابت دعوت شدند؟ –
انتظار می رود تعدادی از فرمانداران کل که به عنوان نماینده پادشاه در یکی از کشورهای مشترک المنافع خدمت می کنند، به همراه رهبران کشورهایشان در این مراسم شرکت کنند.بر اساس گزارش ها، شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش و رانیل ویکرمسینگه، رئیس جمهور سریلانکا، این دعوت ها را پذیرفتند. نارندرا مودی، نخست وزیر هند هنوز تایید نکرده است که آیا در آنجا خواهد بود یا خیر.2. Elizabeth'in cenazesine hangi dünya liderleri davet edildi? - 6

دیگر رهبران جهان
فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور آلمان و سرجیو ماتارل رئیس جمهور ایتالیا پیشتر اعلام کرده بودند که در مراسم تشییع الیزابت دوم شرکت خواهند کرد. دیگر رهبران جهان که گفته می‌شود دعوت‌ها را پذیرفته‌اند عبارتند از مایکل مارتین، وزیر ایرلند، فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهور آلمان، سرجیو ماتارلا، رئیس‌جمهور ایتالیا، و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا. .

2. Elizabeth'in cenazesine hangi dünya liderleri davet edildi? - 7

وزیر چاووشوغلو، به نمایندگی از ترکیه، شرکت خواهد کرد
از سوی دیگر اعلام شد برای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دعوت نامه هایی برای شرکت در مراسم تشییع جنازه ارسال شده است. مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که به نمایندگی از ترکیه در مراسم تشییع جنازه شرکت خواهد کرد.

2. Elizabeth'in cenazesine hangi dünya liderleri davet edildi? - 8

دعوت نشده است
همچنین مشخص نیست که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، که این هفته از قزاقستان و ازبکستان بازدید می کند و برای اولین بار از زمان آغاز همه گیری کووید-۱۹ چین را ترک می کند، دعوت نامه ای را دریافت کرده و می پذیرد یا خیر.

2. Elizabeth'in cenazesine hangi dünya liderleri davet edildi? - 9

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در میان رهبران ناخوانده جهان است.

2. Elizabeth'in cenazesine hangi dünya liderleri davet edildi? - 10
بی بی سی اعلام کرد که هیچ نماینده ای از روسیه، بلاروس یا میانمار به مراسم تشییع دعوت نشده است.

روابط دیپلماتیک بین بریتانیا و روسیه از زمان حمله روسیه به اوکراین تقریباً به هم خورده است و سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هفته گذشته گفت که او “در نظر ندارد” در مراسم تشییع جنازه شرکت کند.

2. Elizabeth'in cenazesine hangi dünya liderleri davet edildi? - 11

این تهاجم تا حدی از قلمرو بلاروس آغاز شد، جایی که رئیس جمهور الکساندر لوکاشنکو از متحدان نزدیک رئیس جمهور پوتین بود.

2. Elizabeth'in cenazesine hangi dünya liderleri davet edildi? - 12

بریتانیا همچنین از زمان کودتای نظامی فوریه ۲۰۲۱، حضور دیپلماتیک خود در میانمار را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا