جهان

سوئد درک بهتری از نگرانی های امنیتی ترکیه را اعلام کرد

اسکار استنستروم، مذاکره کننده ارشد برای عضویت سوئد در ناتو گفت: "ما نگرانی های امنیتی ترکیه را بهتر درک می کنیم. این همچنین امنیت سوئد را افزایش می دهد."

استنستروم بر عزم سوئد برای انجام اقدامات لازم در چارچوب تفاهم نامه امضا شده با ترکیه و فنلاند در نشست سران ناتو مادرید در 28 ژوئن تاکید کرد.
استنستروم با بیان اینکه تعهدات انجام شده در چارچوب توافق از سوی دولت سوئد در اولویت قرار دارد، گفت: ما همه روی آن کار می کنیم و به طور کامل به توافقنامه عمل خواهیم کرد. گفت.
استنستروم با اشاره به قانون جدید تروریسم گفت: “با این قانون، (زندگی) برای هر کسی که در هر جنایت تروریستی دخیل است، به ویژه پ.ک.ک، دشوارتر می شود. از عبارت استفاده کرد

“سوئد آماده است تا بخشی از مبارزه با تروریسم باشد”

استنستروم با ابراز تسلیت برای حمله تروریستی PKK/YPG در استانبول در 13 نوامبر، اظهار داشت که سوئد آماده است تا بخشی از مبارزه با تروریسم باشد.
روابط دوجانبه خوبی که ما بین سوئد و ترکیه داریم، زمانی که سوئد به عنوان عضو ناتو پذیرفته شود، قوی تر خواهد شد. استنستروم خاطرنشان کرد که کشورش تروریسم را جدی می گیرد و به الزامات تفاهم نامه سه گانه عمل خواهد کرد.
اسکار استنستروم با بیان اینکه سوئد تغییر کرده است، گفت: “ما نگرانی های امنیتی ترکیه را بهتر درک می کنیم. این امر امنیت سوئد را نیز افزایش می دهد.” گفت.
استنستروم با اشاره به اینکه “تأمین مالی تروریسم، تامین مالی پ.ک.ک” تهدیدی برای ترکیه و سوئد است، تصریح کرد که این امر به جامعه سوئد نیز آسیب می رساند.
استنستروم گفت: “سوئد نباید پناهگاه امنی برای هیچ تروریستی باشد و نخواهد بود، بنابراین ما همکاری خود را بین سرویس های امنیتی خود افزایش می دهیم. ما بودجه بیشتری را به این خدمات و دفاع اختصاص می دهیم. ما از همکاری با یکدیگر در ناتو خوشحال خواهیم شد.”

دکمه بازگشت به بالا