جهان

قوانین سختگیرانه ای برای ویزای اتحادیه اروپا به شهروندان روسیه وضع می شود

اتحادیه اروپا با تعلیق موافقتنامه تسهیل صدور روادید برای شهروندان روسیه، در حال آماده شدن برای اعمال رژیمی با حقوق بالاتر و سختگیرانه تر است. گزارش شده است که اجرای این تصمیم از هفته آینده آغاز خواهد شد.

شهروندان روسیه مشمول هزینه های بالاتر و قوانین سختگیرانه تر برای ویزای اتحادیه اروپا خواهند بود.

ایلوا یوهانسون، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا، کنفرانس مطبوعاتی درباره تعلیق توافقنامه تسهیل روادید اتحادیه اروپا با روسیه برگزار کرد.

البته توریست بودن در اتحادیه اروپا یک حق اساسی نیست.» یوهانسون گفت که کمیسیون امروز پیشنهاد تعلیق کامل موافقتنامه تسهیل روادید بین روسیه و اتحادیه اروپا را پذیرفت.

یوهانسون گفت: “این تعلیق به این معنی است که شهروندان روسیه دیگر از دسترسی ممتاز به اتحادیه اروپا برخوردار نخواهند شد. به عنوان مثال، آنها حداقل با دو برابر بیشتر، روند درخواست روادید دشوارتر و محدودیت های بیشتر برای ویزای چندبار ورود مواجه خواهند شد.” او گفت.

یوهانسون با بیان اینکه کمیسیون همچنین پیشنهاد در خصوص به رسمیت نشناختن پاسپورت های روسی صادر شده در مناطق اشغالی اوکراین را پذیرفت، اظهار داشت که کمیسیون دستورالعملی را برای اطمینان از اجرای سریعتر و هماهنگ این تصمیم بین کشورهای عضو تهیه خواهد کرد.

یوهانسون تصریح کرد که با این راهنما، استثنائاتی که برای افرادی مانند روزنامه نگاران، مخالفان، فعالان حقوق بشر، مسافران به دلایل خانوادگی اعمال می شود، مشخص می شود.

در ابتدای هفته آینده اعمال خواهد شد

یوهانسون با بیان اینکه کشورهای عضو حق خود را برای رد دسته خاصی از متقاضیان محفوظ خواهند داشت، خاطرنشان کرد که پذیرش سریع این پیشنهاد از سوی شورا، رژیم روادید اتحادیه اروپا برای روسیه را از ابتدای هفته آینده تغییر خواهد داد.

اعضای اتحادیه اروپا، لهستان و چک، مدت کوتاهی پس از شروع حمله روسیه به اوکراین، پذیرش درخواست ویزا از شهروندان روسیه را متوقف کردند.

وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا در نشست غیررسمی ۳۱ آگوست در پراگ، پایتخت جمهوری چک، رئیس دوره ای اتحادیه اروپا، در مورد برخی مسائل به اجماع سیاسی دست یافتند.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا