اقتصاد

آزادی 99 شهروند اهل افغانستان از زندان‌های پاکستان

همزمان با تشدید روند اخراج شهروندان اهل افغانستان از کشور پاکستان مسوولان در قونسلگری حکومت سرپرست در شهر کراچی از آزادی 99 زندانی اهل افغانستان از زندان‌های ایالت سند پاکستان خبر داده است.

قونسلگری افغانستان در شهر کراچی روز یک یک‌شنبه، بیست‌وششم قوس با نشر ویدیویی اعلام کرد که 99 زندانی اهل افغانستان از زندان‌های مختلف کشور پاکستان ازاد شدند.

مسوولان در قونسلگری افغانستان در شهر کراچی افزوده است که از میان 99 زندانی اهل افغانستان که طی دو روز ذشته از زندان‌های این کشور آزاد شدند 56 تن آن دوباره به کشور بازگشت داده شدند.

به گفته مسوولان 6 کودک نیز شامل زندانیان تازه آزاد شده از زندان‌های مختلف ایالت سند پاکستان می‌باشند.

با این حال قونسلگری افغانستان در شهر کراچی تصریح کرده است که از میان 99 تناز مهاجرین اهل افغانستان 33 تن آنان دارای مجوز قانونی بودند که پس از آزادی زندان دوباره به خانه‌های شان برگشتند.

مسوولان قونسلگری افغانستان در پاکستان گفته است که در حال حاضر 368 تن است و تلاش‌ها برای رهایی زندان همچنان ادامه دارد.

این درحالی است که قونسلگری افغانستان می‌گوید که طی یک سال گذشته به تعداد 2997 از زندان‌های مختلف ایالت سند پاکستان آزاد شدند و از طریق مرز چمن دوباره به کشور برگشت داده شدند.

مقامات پاکستانی بار‌ها تاکید کرده‌اند که علت اصلی بازداشت مهاجران افغانستان در آن کشور را نداشتن مدرک قانونی برای اقامت می‌باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا