افغانستاناقتصادپناهندگانزندگی

میرویس عزیزی: به زودی در افغانستان ۱۰ میلیارد دالر سرمایه گذاری می‌کنم

میرویس عزیزی، مالک عزیزی بانک و تاجر اهل افغانستان در جریان افتتاح یک شهرک رهایشی برای زلزله‌زدگان هرات در ولسوالی زنده جان این ولایت اعلام کرد که در روز‌های نزدیک به ارزش 10 میلیارد دالر در افغانستان سرمایه گذاری می‌کند.

این تاجر اهل افغانستان روز جمعه، بیست‌و دوم جدی در مراسم افتتاحیه یک شهرک رهایشی در قریه سیاه آب ولسوالی زنده جان هرات این سخنان را مطرح کرده است.

این شهرک رهایشی تازه اعمار شده دارای 220 واحد مسکونی می‌باشد در قریه یاد شده در ولسوالی زنده جان ولایت هرات توسط بنیاد عزیزی تکمیل و سپس به متضررین زلزله هرات پس از افتتاح تحویل داده شد.

گفتنیست که این شهرک تحت نام شهرک عزیزی با هزینه 200 میلیون افغانی در ولایت هرات ساخته شده است.

از سوی هم این تاجر اهل افغانستان حین افتتاح این شهرک تصریح کرده است که وی در آینده نزدیک به هزینه ۱۰ میلیارد دلار روی ایجاد خط آهن و انرژی برقی نیز سرمایه گذاری می کند.

گفتنیست که شهرک رهایشی عزیزی بزرگترین شهرک در مناطق زلزله زده هرات است که دارای مکتب، کلنیک، شهر بازی و چاه آب برای متضررین زلزله اخیر هرات می‌باشد.

آقای عزیزی درحالی از افتتاح این شهرک و سرمایه گذری 10 میلیارد دالر در افغانستان خبر داده است که اخیرا فرهاد دریا، آوازخوان شناخته‌شده افغانستان نیز از تکمیل پروژه ساخت ۳۷ «سرپناه اضطراری» برای زلزله‌زدگان هرات با هزینه نزدیک به ۷۰ هزار دالر «کمک‌های مردمی و همیاری هنرمندان» خبر داده بود و اما ساخت این خانه‌های با انتقاد‌های گسترده همرا شد.

 

دکمه بازگشت به بالا