افغانستانپناهندگان

اخراج 300 مهاجر اهل افغانستان از کشور پاکستان

در ادامه بازگشت مهاجرین اهل افغانستان از کشور پاکستان، وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان امارت اسلامی از اخراج 300 شهروند اهل افغانستان از کشور پاکستان خبر داده است.

این وزارت روز سه‌شنبه، بیست‌و ششم جدی در صفحه ایکس گفته است333 تن از مهاجرین اهل افغانستان از کشور پاکستان دوباره به کشور برگشت نمودند.

وزارت امور مهاجرین افزوده است که مهاجرین یاد شده به تاریخ 24 جدی پس از اخراج از کشور پاکستان دوباره به کشور برگشت نمودند.

این وزارت تصریح کرده است که این تعداد مهاجرین از طریق گذرگاه تورخم ولایت ننگرهار و گذرگاه سپین بولدک ولایت قندهار دوباره به کشور برگشت نمودند.

آمریت سرحدی تورخم ولایت ننگرهار ۳۷ خانواده که شامل ۱۷۵ تن بودند، طور جبری از پاکستان برگشت نمودند.

با این حال آمریت سرحدی سپین بولدک ولایت قندهار نیز اعلام کرده است که ، ۳۲ خانواده که شامل ۱۵۸ تن و ۳ تن افراد آزاد شده از حبس از کشورپاکستان، ، طور جبری از آن طریق به کشور برگشت نمودند.

گفتنیست که مهاجرین تازه اخراج شده از کشور پاکستان پس از ثبت در اداره مهاجرین جهت کمک به دفاتر کمیشنری عالی سازمان ملل متحد، سازمان جهانی خوراک و سازمان بین المللی مهاجرت معرفی شدند.

‎اخیرا موج اخراج شهروندان اهل افغانستان از کشور پاکستان افزایش چشمگیری داشته است.
‎این درحالی است که شهروندان تازه اخراج شده از کشور پاکستان همزمان با فرا رسیدن فصل زمستان و نداشتن امکانات لازم برای زندگی با مشکلات زیادی مواجه‌اند.

 

دکمه بازگشت به بالا