افغانستاناقتصاد

در یک ماه گذشته نزدیک به ۳ هزار شهروند خارجی از طریق بنادر و میدان‌های هوای کشور عبور و مرور کرده‌‌اند

اداره محلی احصاییه و معلومات امارت اسلامی اعلام کرده که طی یک ماه گذشته عبور و مرور ۲ هزار و ۹۷۰ شهروند خارجی را از طریق بند‌ر‌ها و میدان‌های هوایی کشور ثبت کرده است.

این اداره روزدوشنبه، دوم دلو با نشر خبرنامه‌ای گفته که بیش‌ترین ورود و خروج اتباع خارجی از طریق بندر ولایت نیمروز، بندرها و میدان هوایی هرات و بندر تورخم صورت گرفته است.

بر اساس آمار‌های اداره احصاییه و معلومات امارت اسلامی ۱ هزار و ۵۵۱ تن شهروند خارجی به شمول ۱۹ زن وارد و ۱ هزار و ۴۱۹ تن به شمول ۱۹ زن از کشور خارج شده‌اند.

به گفته این اداره ریاست خدمات ثبت احوال نفوس در کنار سایر فعالیت‌ها، مسئولیت ثبت ورود و خروج اتباع خارجی از طریق بندرهای رسمی و میدان‌های هوایی کشور را نیز به عهده دارد.

پیش از این نیز اداره ملی احصاییه و معلومات امارت اسلامی از ورود و خروج دو هزار و ۵۸۶ شهروند خارجی از رهگذر بندر‌‌ها و میدان‌های هوایی خبر داده بود.

این در حالی است که پس از به قدرت رسیدن امارت اسلامی میزان بازدید شهروندان خارجی از مکان‌های تاریخی افغانستان کاهش یافته است.

بر اساس آمار‌ها طی دو سال گذشته بیش از سه هزار شهروند خارجی از مکان‌های تاریخی و ولایت‌های مختلف افغانستان بازدید کرده‌‌اند.

 

دکمه بازگشت به بالا