آموزشافغانستان

نشست جهانی تغییرات اقلیمی هفته آینده در دانشگاه ننگرهار برگزار می‌شود

وزارت تحصیلات عالی و اداره ملی حفاظت از محیط زیست طی یک نشست مشترک اعلام کردند که هفته آینده کنفرانس بین المللی تغییرات اقلیمی در دانشگاه ننگرهار برگزار خواهد شد.

دوکتور لطف‌الله خیرخواه، معین علمی وزارت تحصیلات عالی روز دوشنبه، شانزدهم دلو طی یک نشست خبری مشترک با اداره ملی حفاظت محیط زیست گفته است که دانشگاه ننگرهار هفته آینده میزبان کنفرانس بین‌المللی در مورد تغییرات اقلیمی خواهد بود.

به گفته آقای خیرخواه، علاوه بر ارایه 140 مقاله و تحقیق علمی در این کنفرانس، تلاش می شود تا نتایج علمی تغییرات اقلیمی و آسیب های موجود در افغانستان با جامعه جهانی به اشتراک گذاشته شود.

مولوی عبدالسلام حقانی، معاون اداره ملی حفاظت محیط زیست ضمن این که این کنفرانس را مهم خوانده است افزوده است که:” امیداوریم بتوانیم نتایج تحقیقات و علمی این کنفرانس را در مورد تغییرات اقلیمی و اثرات منفی آن با جهان به اشتراک بگذاریم.”

این کنفرانس درحالی برگزار می‌شود که پیش از این سازمان ملل اعلام کرده بود که افغانستان با «بدترین خشکسالی» در 30 سال اخیر مواجه است.

گفتنیست که در حال حاضر اقتصاد افغانستان که عمدتاً مبتنی بر زراعت و مالداری است، به دلیل خشک‌سالی در انتظار اثرات منفی است که تأثیر عمیقی بر امنیت غذایی مردم این کشور دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا