افغانستان

در یک هفته به اثر ده عملیات نظامی، ۳۵ طالب تروریست هلاک و زخمی شدند

جبهه مقاومت ملی افغانستان در یک هفته اخیر بر مواضع نیروهای گروه ترورریستی طالبان ده عملیات انجام داده است که در نتیجه‌ ۳۵ تن از افراد آن گروه کشته ‌و زخمی شدند که جزئیات آن چنین است:

در عملیات روز جمعه، ۱۸ حوت موتر حامل طالبان تروریست در شهر هرات و موتر حامل رئیس ارکان فرقه بگرام در محوطه میدان هوایی بگرام مورد هدف نیروهای جبهه مقاومت ملی قرار گرفت که در آن ۷ طالب تروریست به شمول رئیس ارکان فرقه این گروه هلاک و زخمی شدند.

چریک‌های جبهه مقاومت ملی روز جمعه، ۱۸ حوت پاسگاه طالبان تروریست در ساحه «چمن خُسده» از مربوطات شهرستان/ولسوالی فرخار ولایت تخار را آماج حمله قرار دادند که در نتیجه آن ۴ طالب تروریست هلاک و زخمی گردیدند.

رزمندگان جبهه مقاومت ملی روز دوشنبه، ۲۱ حوت یک قرارگاه طالبان تروریست در سرک مارشال از مربوطات حوزه هفدهم امنیتی شهر کابل را هدف قرار دادند که در نتیجه آن ۳ طالب تروریست هلاک‌ و زخمی شدند.

یک ‌روز پس از آن (سه‌شنبه، ۲۲ حوت) نیروهای جبهه مقاومت ملی با راه‌اندازی دو حمله جداگانه بر مواضع طالبان تروریست و ایست ‌بازرسی جنگجویان این گروه در مربوطات حوزه‌های پانزدهم و هفدهم امنیتی شهر کابل، ۷ طالب تروریست را هلاک و زخمی کردند.

یک روز پس از آن ( شام چهارشنبه، ۲۳ حوت) نیروهای جبهه مقاومت ملی در دو حمله جداگانه بر ایست ‌بازرسی گروه تروریستی طالبان در مربوطات حوزه دوم و پنجم شهر کابل، ۴ طالب تروریست را هلاک ‌و زخمی کردند.

نیروهای جبهه مقاومت ملی چهارشنبه‌شب، ۲۴ حوت قرارگاه طالبان تروریست را در ساحه «دو سرکه» بگرام از مربوطات ولایت پروان آماج حمله هدفمند قرار دادند که در نتیجه آن ۳ طالب تروریست هلاک و زخمی شدند.

هم‌زمان با حمله بر ولسوالی بگرام پروان چریک‌های جبهه مقاومت ملی قرارگاه طالبان تروریست در نزدیکی ارگ و هوتل سرینا از مربوطات حوزه اول امنیتی شهر کابل را آماج حمله نیرومند قرار دادند که در نتیجه آن ۷ طالب تروریست هلاک‌ و زخمی شدند.

قابل ذکر است که در جریان این عملیات‌ها به نیروهای جبهه مقاومت ملی هیچ‌ گونه آسیب وارده نشده است.

گروه تروریستی طالبان با ادامه جنایات سازمان‌یافته خود و به قصد انتقام‌جویی؛ مردم عام را در بخش‌های مختلف کشور بازداشت، آزارواذیت، شکنجه، زندانی و کشتار کرده و می‌کنند.

اخیراً طالبان جنایتکار تصاویر شماری از افرادی را به نشر رسانیده اند که توسط این گروه تروریستی به قتل رسیده و در کنار آن‌ها جنگ‌افزارها به گونه صحنه‌سازی جا گذاشته‌ شده است. این کشتار سازمان یافته مردم توسط طالبان تروریست مصداق واضح جنایت جنگی و جرایم علیه بشریت است.

قابل ذکر است که افراد کشته شده‌ هیچ‌‌گونه ارتباط کاری و عضویت جبهه مقاومت ملی را نداشتند. از خانواده‌های این قربانیان، رسانه‌ها و نهادهای مدافع حقوق بشر توقع می‌رود که در برابر چنین جنایات خاموشی اختیار نکنند و با مستندسازی این‌گونه جنایات، علیه طالبان جنایت‌کار در مراجع حقوقی بین‌المللی اقامه دعوا نمایند.

دکمه بازگشت به بالا