جهان

معاون یوناما: اخراج اجباری مهاجران از کشورهای همسایه افغانستان خلاف قوانین بین‌المللی مهاجرت است

معاون نماینده‌ی ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گوید که اخراج اجباری مهاجرین افغان از سوی کشورهای همسایه برخلاف قوانین بین‌المللی مهاجرت است.

دفتر اداره امور حکومت سرپرست به روز دوشنبه، سیزدهم حمل با نشر خبرنامه‌ی گفته که اندریکا راتوت، معاون نمایندهی خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان این موضوع را در دیدار با مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزرای امارت اسلامی مطرح کرده است.

به نقل از خبرنامه، این دیدار روز گذشته انجام شده و دو طرف راجع به موضوعات مختلف از جمله اخراج اجباری مهاجران افغان، توزیع کمکهای بشردوستانه و برخی مسایل دیگر صحبت کردند.

معاون نماینده ویژه‌ی سازمان ملل متحد گفت که کمک‌های بشردوستانه جامعه جهانی برای مردم افغانستان ادامه خواهد داشت و از مسئولین امارت اسلامی خواست تا در زمینه رسانیدن این کمک‌ها به شهروندان مستحق افغانستان همکاری کنند.

در خبرنامه آمده که او همچنان از “امنیت سرتاسری و منع قاچاق، تجارت و استعمال مواد مخدر و محو فساد اداری استقبال کرده است.”

در همیمن حال عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرای امارت اسلامی از کمک‌های بشری جامعه بین‌المللی برای مردم افغانستان قدردانی کرده است.

او همچنان پروسه اخراج اجباری مهاجران افغان از کشورهای همسایه را خلاف تمامی نورم‌ها خوانده است.

این در حالی است که در جریان بیش از یک‌سال گذشته که پروسه‌ی اخراج اجباری مهاجران افغان از کشورهای همسایه به خصوص پاکستان و ایران با شدت در حال تطبیق است، صدها هزار مهاجر به‌گونه‌ی اجباری و داوطلبانه از این دو کشور به افغانستان برگشته اند.

علاوه براین پاکستان تصمیم دارد در آینده‌ی نزدیک مرحله دوم اخراج اجباری مهاجران افغان از ایالت‌های آن کشور را روی دست گیرد.

دکمه بازگشت به بالا