افغانستان

ریاست هواشناسی از احتمال برف‌باری و بارندگی‌های شدید در ۲۹ ولایت هشدار داد

در ادامه‌ی برف‌باری و بارندگی‌های شدید در سراسر افغانستان، ریاست هواشناسی از احتمال برف‌باری و بارندگی‌های شدید همراه با سیلاب‌های آنی و رعد و برق در ۲۹ ولایت کشور در روزهای آینده هشدار داده است.

این ریاست در اعلامیه‌ای که روز پنج‌شنبه، سی‌ام حمل منتشر کرده گفته است که ولایت‌های بدخشان، تخار، بغلان، پنجشیر، نورستان، کونر، ننگرهار، لغمان، کاپیسا، پروان، کابل، سمنگان، بلخ، سرپل، فاریاب، بامیان، میدان وردک، لوگر، پکتیا، خوست، پکتیکا، غزنی، دایکندی، بادغیس، غور، هلمند، ارزگان، قندهار، زابل و سالنگ‌ها در روزهای جمعه و شنبه شاید بارندگی‌های شدیدی خواهد بود.

میزان بارندگی در مناطق مختلف ولایت‌های یادشده بین 15 تا 60 میلی متر و میزان بارش برف نیز 15 تا 20 سانتی متر برآورد شده است.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حواث طبیعی روز گذشته اعلام کرد که بارندگی های بعد از عید در کشور جان 70 نفر را گرفته و بیش از 50 نفر در نتیجه این بارندگی‌ها مجروح شده اند.

همچنان گفتنی است که در نتیجه این بارندگی ها، نزدیک به دو هزار جریب زمین کشاورزی تخریب شده، بیش از ششصد خانه به طور جزئی و کامل آسیب دیده و بیش از دو هزار حیوان نیز از بین رفته است.

 

دکمه بازگشت به بالا