افغانستان

برگزاری نشست شورای حقوق بشر در رابطه با وضعیت افغانستان

سازمان ملل متحد اعلام کرده که شورای حقوق بشر این سازمان، نشستی را برای بررسی وضعیت حقوق بشر در افغانستان برگزار خواهد کرد. این نشست روز دوشنبه (دهم ثور) توسط گروه کاری بررسی دوره‌ای جهانی شورای حقوق بشر برگزار می‌شود.

گروه کاری بررسی دوره‌ای جهانی حقوق بشر متشکل از ۴۷ کشور عضو است، اما در این نشست تمام ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل می‌توانند در بررسی وضعیت افغانستان شرکت کنند. در این نشست، گزارش گروه‌ها و آگاهان مستقل حقوق بشر و دیگر نهادهای ملل متحد پیرامون وضعیت حقوق بشر در افغانستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نمایندگی افغانستان در ژنو، با استقبال از برگزاری این نشست، افغانستان را عضو جدایی‌ناپذیر ملل متحد خوانده و بر پایبندی به حقوق بشر مردم افغانستان به عنوان هدف اساسی و مبنای صلح و ثبات تاکید کرده است.

این در حالی است که طبق گزارش سازمان عفو بین‌الملل، مردم در افغانستان از سرکوب شدید و نقض حقوق بشر رنج می‌برند، به ویژه اقوام مانند هزاره‌ها که مورد خشونت و تبعیض قرار گرفته‌اند.

نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل نشان می‌دهد که جامعه جهانی به وضعیت حقوق بشر در افغانستان توجه ویژه دارد و به دنبال راه‌هایی برای بهبود این شرایط است.

 

دکمه بازگشت به بالا