افغانستان

جبهه آزادی: جهان با مداخله در افغانستان، طالبان را سرنگون کند

در بیانیه تازه جبهه آزادی، گروه مسلح ضد طالبان به نام «جبهه آزادی» خواستار مداخله نظامی خارجی در افغانستان شده است. این گروه از کشورهای جهان خواسته است تا با «مداخله بشردوستانه»، به سلطه طالبان در افغانستان پایان دهند.

این اولین بار است که یک گروه سیاسی و نظامی مسلح ضدطالبان، پس از سرنگونی دولت پیشین افغانستان، چنین درخواستی را مطرح می‌کند.

مداخله بشردوستانه به اقدام نظامی دولت‌ها در کشورهای دیگر برای پایان دادن به نقض گسترده حقوق بشر، نابسامانی و هرج و مرج اطلاق می‌شود.

جبهه آزادی در واکنش به گزارش تازه وزارت خارجه آمریکا پیرامون وضعیت حقوق بشر در افغانستان، آن را تنها «گوشه‌ای از واقعیت وحشتناک» موجود در این کشور تحت حاکمیت طالبان دانسته است.

این گروه به حضور گروه‌های هراس‌افگن، نقض گسترده حقوق بشر و جنایت‌های سازمان‌یافته در افغانستان اشاره کرده و معتقد است که شرایط پیش از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در افغانستان حاکم است.

جبهه آزادی اعلام کرده است که «تمامی زمینه‌ها برای مداخله بشردوستانه جامعه بین‌المللی در افغانستان مساعد شده‌است» و خواستار برگزاری نشست بزرگ بین‌المللی برای تصمیم‌گیری در رابطه با آینده افغانستان شده است.

 

دکمه بازگشت به بالا