اقتصاد
موضوعات داغ

وزارت امور مهاجرین امارت اسلامی از امضای چهار تفاهم‌نامه‌ همکاری با چهار موسسه خبر داد

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان امارت اسلامی از امضای چندین تفاهم‌نامه‌ی همکاری با چهار موسسه به ارزش بیش از ۲میلیون دالر خبر داده که در بخش‌های مختلف اجتماعی و در ولایت‌های مختلف به مصرف خواهد رسید.

در خبرنامه‌ی این وزارت که امروز (پنج‌شنبه، ۲۰ثور) منتشر شده آمده است که تفاهم نامه‌های همکاری به ارزش دو میلیون و یک صدو ۹۳هزار و ۶۷۴دالر امریکایی میان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان و موسسات «عمل اجتماعی برای التیام فقر»، «خدمات اجتماعی زنان افغان»، «مرسی کور» و «مهاجرین قندهار» به امضاء رسیده است.

طبق این خبرنامه‌، موسسه عمل اجتماعی برای التیام فقر مبلغ یک میلیون و ۷صدو ۸۰هزار و ۹۸دالر را در بخش توسعه کار و بار، پول در مقابل کار و مواد ساختمانی در ولایات خوست و پکتیکا به مصرف میرساند که حدود هزار خوانده از آن مستفید خواهد شد.

موسسه خدمات اجتماعی زنان افغانستان نیز مبلغ ۴صدو ۴۰هزار و ۹۷۸دالر را دربخش آموزش‌های کسب و کار اشتغال زایی، ارتقای ظرفیت و تدویر کورس‌های آموزشی انگلیسی و کمپیوتر در ولایات هرات، فراه، غور و بادغیس برای ۴۷هزار و ۴۰۰تن به مصرف می‌رساند.

موسسه‌های مرسی کور و مهاجرین قندهار نیز به ترتیب مبالغ ۳۰هزار و ۱۴هزار دالر را در بخش‌های حفظ‌الصحه، تهیه آب آشامیدنی و کمک‌ نقدی به خانواده‌های نیازمند با وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان تفاهم‌نامه امضا کرده‌اند.

 

دکمه بازگشت به بالا