افغانستانزندگی
موضوعات داغ

برنامه جهانی غذا: سه میلیون کودک در افغانستان مبتلا به بیماری سوءتغذیه هستند

برنامه جهانی غذا به تازگی آماری را به نشر رسانده است که نشان می‌دهد در حال حاضر سه میلیون کودک در افغانستان با بیماری سو تغذیه مبتلا هستند.

این نهاد امروز (جمعه، ۲۱ ثور) با نشر پستی در ایکس گفته است، که برنامه جهانی غذا تنها می تواند از میان سه کودک یک کودک آن را حمایت کند .
برنامه جهانی غذا تصریح کرده است که دربرگیری کاهش کمک ها در اجفغانستان تاثیر مستقیم به کودکان در افغانستان دارد.
این نهاد اضافه می کند که رای رسیدگی به وضعیت آنان تأمین مالی پایدار حیاتی است.

پیش از این بخش صحت سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که شمار زنان مبتلا به سوء تغذیه در افغانستان سال گذشته به ۱.۲ میلیون تن رسیده است.

مونا شیخ، مسوول بخش تغذیه برنامه جهانی غذا پیش از این گفته که انتظار می‌رود شمار زنان مبتلا به سوء تغذیه امسال افزایش پیدا کند.
از سوی هم او گفته که شمار کودکان مبتلا به سوء تغذیه در کشور امسال به ۳ میلیون تن خواهد رسید، اما تنها ۱.۶ میلیون تن کمک دریافت خواهند کرد.

برنامه جهانی غذا درحالی این آمار را به نشر رسانیده است که هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا (یوناما) می‌گوید که ۲۳,۷ میلیون نفر تنها در سال ۲۰۲۴ به کمک های بشردوستانه فوری ضرورت دارند.
این اداره با نشر اعلامیه‌ای می‌گوید که با وجود کاهش خصومت‌ها، هنوزهم مردم افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز جدی دارند.
در اعلامیه این سازمان آمده است که از میان ۲۳,۷ میلیون نفر ۵.۹ میلیون آن زنان و ۵.۴ میلیون آن را مردان شکل داده است که به کمک بشردوستانه نیاز دارند.

 

دکمه بازگشت به بالا