
ایلان ماسک مالک شرکتهای «تسلا» و مالک رسانه اجتماعی «ایکس» روز به تازگی اعلام کرد که اگر هوش مصنوعی وارد سیستم عامل «آی او اس» شود، شرکت اپل را تحریم میکند.
ماسک دیرز ( دوشنبه 21 جوزا) با انتشار پستی در حساب کاربری خود در صفحه ایکس نگاشته که «اگر اپل، اوپن ایآی را در سیستم عامل خود ادغام کند، دستگاههای اپل در همه شرکتهای من ممنوع خواهند شد.»
با این حال ماسک در تازه ترین پس خود در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نگرانیهایی در مورد اینکه آیا اپل و اُپن ایآی از اطلاعات کاربران محافظت خواهند کرد یا خیر را به اشتراک گذاشت.
از سوی هم ایلان ماسک این ادغام را یک نقض امنیتی غیر قابل قبول عنوان کرده است.
با این حال ایلان ماسک تهدید کرده که دستگاههای متعلق به شرکت «اپل» را به دلیل مشارکتش با اُپنایآی (OpenAI) تحریم خواهد کرد.
از سوی هم اپل به سیانبیسی گفته است که این شرکت از هوش مصنوعی خود استفاده میکند و ادغام آن با اُپنایآی یک قابلیت اختیاری است.
اپل روز دوشنبه از تلاش طولانی مدت خود در زمینه هوش مصنوعی خبر داد که شامل به روز رسانی دستیار صوتی خود «سیری» نیز میشد. «سیری» میتواند به چتبات محبوب شرکت اُپنایآی متصل شود. به گفته شرکت اپل، از کاربران برای به اشتراک گذاشتن سوالاتشان با چت جیپیتی اجازه گرفته میشود و درخواستها و اطلاعات آنها ثبت نمیشود.
پیشتر ایلان ماسک، مدیرعامل شرکتهای تسلا و اسپیس ایکس، در کنفرانس فناوری ویواتک ۲۰۲۴ در پاریس پیشبینی کرده بود که هوش مصنوعی به زودی جایگزین تمامی مشاغل خواهد شد و گفت احتمالا هیچکدام از ما در آینده شغلی نخواهیم داشت.
ماسک آیندهای را توصیف کرد که در آن مشاغل «اختیاری» خواهند بود و افراد میتوانند در صورت تمایل به صورت تفریحی به کاری مشغول شوند. او گفت در این آینده، هوش مصنوعی و رباتها قادر به تامین تمامی کالاها و خدمات مورد نیاز انسان خواهند بود.










