جهانعکس
موضوعات داغ

آخرین وضعیت خاورمیانه: آمریکا به یمن حمله کرد، اسرائیل به سوریه حمله کرد

گزارش ها حاکی از آن است که ارتش رژیم صهیونیستی به شهر بندری لاذقیه سوریه حمله کرده است. رسانه های سوریه گزارش دادند که پس از این بمباران، آتش سوزی و انفجار در منطقه رخ داده است.

ارتش آمریکا برای اولین بار با هواپیمای رادارگریز B2 به اهداف حوثی ها در یمن حمله کرد. در این حمله، انبارهای اسلحه متعلق به حوثی ها هدف قرار گرفت. ادعا می شود که حملات علیه حوثی ها هشداری غیرمستقیم به ایران است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که احتمالاً یحیی سنوار رهبر حماس در عملیات اخیر کشته شده است. در حمله به مدرسه ای که فلسطینیان در کمپ آوارگان سیبالیه در آن پناه گرفته بودند، دست کم 22 نفر جان خود را از دست دادند.

” سنوار رهبر حماس کشته شد”

ارتش اسرائیل از کشته شدن یحیی سنوار رهبر حماس خبر داد.

در بیانیه ارتش، سه تن از اعضای حماس در عملیات انجام شده در نوار غزه هدف قرار گرفتند.

در این بیانیه آمده است که کشته شدن سینور در جریان این عملیات بررسی شده است هویت وی تایید شده است.

دفتر الجزیره در بیروت تخلیه شده است
شبکه الجزیره قطر اعلام کرد که ساختمان اداری بیروت در پی هشدارها تخلیه شده است.
Ortadoğu'da son durum: ABD Yemen'e, İsrail Suriye'ye saldırdı - 1

اسرائیل بار دیگر مدرسه ای در غزه را گلوله زد: 28 نفر کشته شدند
ارتش رژیم صهیونیستی به مدرسه ابوحسین، جایی که آوارگان فلسطینی در اردوگاه آوارگان سیبالیه در شمال نوار غزه پناه گرفته بودند، حمله هوایی کرد.

Ortadoğu'da son durum: ABD Yemen'e, İsrail Suriye'ye saldırdı - 2

گزارش شده است که در این حملات حداقل 28 نفر از جمله کودکان جان خود را از دست داده و 160 نفر زخمی شده اند.

مقامات گفتند در این حمله ده ها نفر زخمی شدند و گفتند: «آب برای خاموش کردن آتش وجود ندارد. “هیچ چیزی وجود ندارد.” او گفت.

ارتش اسرائیل مدعی شد که اعضای حماس و جهاد اسلامی در منطقه ای که این حمله انجام شده جمع شده اند. از سوی دیگر حماس ادعاهایی مبنی بر استفاده از این مدرسه برای مقاصد جنگی را رد کرد.

آخرین وضعیت خاورمیانه: آمریکا به یمن حمله کرد، اسرائیل به سوریه حمله کرد – 3حوثی های یمن درباره حمله آمریکا بیانیه ای دادند.

سوگند انتقام از حوثی ها

Ortadoğu'da son durum: ABD Yemen'e, İsrail Suriye'ye saldırdı - 3
حوثی‌های یمن پس از استفاده آمریکا از بمب‌افکن‌های B-2 برای حمله به 5 انبار تسلیحات، قول انتقام گرفتند.

نصرالدین امیر، معاون دفتر رسانه‌ای حوثی‌ها در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «آمریکا بهای تجاوزات خود به یمن را خواهد پرداخت و همانطور که قبلاً گفتیم، حملات حمایت یمن از غزه را متوقف نخواهد کرد». به اشتراک گذاشته شده است.

رسانه‌های آمریکایی مدعی هستند که ارسال بمب‌افکن‌های B2 توسط واشنگتن برای حمله به اهداف حوثی‌ها در یمن، اقدامی نادر برای ارعاب بوده است.

آخرین وضعیت خاورمیانه: حمله آمریکا به یمن، حمله اسرائیل به سوریه – 4سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران ایران در مراسم تشییع پیکر عباس نیل فروشان در تهران.

هشدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل

Ortadoğu'da son durum: ABD Yemen'e, İsrail Suriye'ye saldırdı - 4

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران ایران نسبت به انتقام احتمالی اسرائیل هشدار داد که مدت‌هاست درباره آن صحبت می‌شود.

سلامی با تاکید بر اینکه هرگونه حمله ای از سوی اسرائیل پاسخ دردناکی خواهد داشت، گفت: اگر اشتباه کنید و به اهداف ما چه در منطقه و چه در ایران حمله کنید، دوباره به شما ضربه محکمی خواهیم زد. او گفت.

آخرین وضعیت خاورمیانه: آمریکا به یمن حمله کرد، اسرائیل به سوریه حمله کرد – بمب افکن رادارگریز دوربرد 5B-2 Spirit متعلق به نیروی هوایی آمریکا.

جت های آمریکایی به حوثی ها حمله کردند

Ortadoğu'da son durum: ABD Yemen'e, İsrail Suriye'ye saldırdı - 5

ارتش آمریکا اعلام کرد که یک سری حملات را علیه حوثی ها انجام داده است که کشتی ها را در دریای سرخ و خلیج عدن هدف قرار داده است.

در این بیانیه کتبی خاطرنشان شده است که «حملات هوایی دقیقی علیه بسیاری از انبارهای تسلیحاتی در یمن که حاوی سلاح‌های مختلف متعلق به حوثی‌های مورد حمایت ایران بود، انجام شد».

نیروهای هوایی و دریایی ایالات متحده، از جمله بمب افکن های رادارگریز دوربرد B-2 Spirit نیروی هوایی ایالات متحده، در حمله به حوثی ها مورد استفاده قرار گرفتند.

اسرائیل به سوریه حمله کرد

Ortadoğu'da son durum: ABD Yemen'e, İsrail Suriye'ye saldırdı - 6

این بار ارتش اسرائیل سوریه را هدف قرار داد. بر اساس گزارش رسانه های رسمی سوریه، حمله ای به شهر بندری لاذقیه انجام شد.

در حالی که گفته می شد سامانه های پدافند هوایی سوریه فعال شده است، خاطرنشان شد که آتش سوزی و انفجار در منطقه مورد نظر رخ داده است.

برخی از حساب‌های شبکه‌های اجتماعی مستقر در سوریه مدعی شدند که اسرائیل یک انبار تسلیحات متعلق به گروه‌های مورد حمایت ایران را هدف قرار داده است.


بیشتر از خبرگزاری کوکچه کشف کنید

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

دکمه بازگشت به بالا