
وزیر داخله پاکستان در گزارشی به شورای ملی این کشور اعلام کرد که طی مدت از نوامبر ۲۰۲۳ میلادی تاکنون، تعداد زیادی از مهاجران افغان از پاکستان اخراج شدهاند.
بر اساس آمارهای ارائه شده، این تعداد به حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر میرسد. همچنین، محسن نقوی اظهار داشت که بیش از ۱.۳۷ میلیون مهاجر افغان دارنده کارت «پیاوآر» از سال ۲۰۰۷ میلادی به این کشور بازگشتهاند، این افراد تحت برنامه کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهجویان قرار داشتهاند.
این اقدامات در چارچوب سیاستهای جدید دولت پاکستان در مدیریت مهاجرت و تامین امنیت انجام شده است، اما همچنان موضوع مهاجرت افغانها در سطح منطقه و بینالمللی مورد بحث است.
بیشتر از خبرگزاری کوکچه کشف کنید
برای دریافت آخرین پستها به ایمیل خود مشترک شوید










