جهان

دولت سوئیس باید “سناریوهای خارق العاده” برای بحران انرژی آماده کند

دولت در سوئیس باید برای “سناریوهای فوق العاده” در مورد کمبود انرژی که به احتمال زیاد از فصل زمستان در این کشور تجربه می شود، آماده شود. به مردم توصیه شد در برابر قطع برق شمع و چوب تهیه کنند.

فردی فاسلر، رئیس انجمن عدالت محلی و مدیران پلیس دولت فدرال، در گفتگو با روزنامه مطبوعاتی کشور Blick، گفت که قطع برق به دلیل کمبود انرژی می تواند عواقب گسترده ای داشته باشد.

فاسلر با یادآوری اینکه در صورت طولانی‌مدت قطعی برق، تراکنش‌هایی مانند خرید کارت و برداشت وجه نقد از دستگاه‌های خودپرداز غیرممکن خواهد بود، گفت: «همچنین ممکن است سیستم گرمایشی متوقف شود و خیابان‌ها در تاریکی فرو برود. شرایط فوق العاده، احتمال غارت و اعتراض را نباید نادیده گرفت».

فاسلر با تاکید بر اینکه فکر نمی‌کند کمبود انرژی در کشور به این نقاط برسد، تاکید کرد که سوئیس “باید خود را برای سناریوهای فوق‌العاده آماده کند”.

فاسلر با اشاره به اینکه دولت فدرال تاکنون بر جنبه اقتصادی تامین انرژی متمرکز بوده و از جنبه امنیتی غفلت کرده است، گفت که از تلاش های دولت های محلی برای گنجاندن در برنامه ریزی انرژی فدرال از این پس قدردانی می کند.

مراکز اسکی می توانند طناب راه ها را ببندند

در اخبار تلویزیون عمومی سوئیس (RTS)، این ادعا وجود داشت که دولت فدرال ممکن است مجبور شود برای صرفه جویی در مصرف انرژی، بالابرهای اسکی و تجهیزات برفی را در پیست های اسکی ببندد.

در خبرها پیشنهاد شده بود که دولت در دستور کار قرار گیرد تا به بهره برداران طناب زنی دستور دهد مصرف برق خود را به میزان یک پنجم کاهش دهند.

گفته شد در صورت اتخاذ چنین تصمیمی، خطر کاهش توریسم اسکی و اشتغال در سوئیس وجود دارد.

توصیه “شمع و جوراب چوبی” در برابر تلفات برق

کارشناسان هشدار دادند که در نتیجه کاهش حمل و نقل گاز توسط روسیه، ممکن است مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، کمبود انرژی در پایان سال جاری در سوئیس تجربه شود.

ورنر لوگینبول، رئیس کمیسیون فدرال برق سوئیس، در بیانیه خود در ۹ اوت، به احتمال قطع موقت برق در سراسر کشور در فصل زمستان به دلیل بحران انرژی اشاره کرد.

لوگینبول از شهروندان خواسته بود در صورت قطعی برق که چند ساعت طول کشید، برای کسانی که در خانه خود اجاق گاز دارند، شمع و هیزم تهیه کنند.
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا