أفغانستان

جبهه آزادی: لابی‌گران داخلی، منطقه‌ای و جهانی برای به رسمیت شناختن و سفیدنمایی طالبان تلاش می‌کنند

جبهه آزادی افغانستان در پیام عیدی‌اش می‌گوید که لابی‌گران داخلی، منطقه‌ای و جهانی برای به رسمیت شناختن و سفیدنمایی طالبان، تلاش می‌کنند، اما به‌زودی به ماهیت واقعی این گروه پی خواهند برد.

جبهه آزادی افغانستان روز جمعه، ۱ ثور، با نشر خبرنامه‌ای به مناسبت عید فطر گفته است که راه‌حل سیاسی افغانستان خلع سلاح تمام طرف‌های درگیر زیر نظارت معنادار سازمان ملل متحد، سپردن قدرت به یک اداره عبوری بی‌طرف و تقسیم قدرت به‌شکل عمودی و افقی است.

در خبرنامه آمده است که جبهه آزادی در کنار ادامه مبارزه مسلحانه، از هر نوع مبارزه سیاسی، مدنی و به‌ویژه مبارزات بی‌بدیل زنان و دختران افغانستان به‌صورت قاطعانه و بدون قیدوشرط حمایت می‌کند.

این جبهه طالبان را متهم کرده است که تمام راه‌های مسالمت‌آمیز رسیدن به یک توافق جمعی را بسته و از زمان تسلط بر افغانستان تمامی فرصت‌ها و زمینه‌های هم‌گرایی و حل مسالمت‌آمیز مسایل ملی را از کف تمامی نیروهای سیاسی و اجتماعی ربوده‌اند.

جبهه آزادی یک‌ بار دیگر بر ضرورت جدی و فوری هم‌گرایی تمامی نیروهای ضد طالبان در تمامی سطوح تاکید کرده و مبارزه مسلحانه را موثرترین راهکار علیه طالبان دانسته است.

به‌گفته این جبهه، طالبان نه‌تنها به مطالبات برحق مردم افغانستان تمکین نکرده، بل با گذشت هر روز بر رنج مردم افزوده و به گفته این جبهه ماهیت تروریستی‌ خود را آشکارتر کرده‌اند.

در بخش دیگر این خبرنامه آمده است که کشته‌ شدن اکمل امیر و همراهانش عزم مبارزه آنان در برابر طالبان را بیشتر تقویت کرده است.

گفتنی است که نزدیک به دو هفته قبل اکمل امیر، بصیر اندرابی و چهار تن از همراهان‌شان در ولسوالی سالنگ ولایت پروان توسط طالبان کشته شدند.

زر الذهاب إلى الأعلى