أفغانستان

اوچا از افزایش آفات طبیعی و بیماری‌ها در فصل بهار هشدار داد

دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشر دوستانه سازمان ملل( اوچا) هشدار داده که بسیاری از مردم در فصل بهار با سیلاب‌های ناگهانی، رانش زمین و افزایش بیماری‌ها مواجه خواهند شد.

این دفتر روز پنج‌شنبه، بیست‌وهشتم ثور با نشر توییتی تاکید کرده که برای کمک به افراد آسیب‌پذیر در افغانستان به ۷۱۷.۴ میلیون دالر دالر نیاز است.

به گفته‌ي دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل مردم در افغانستان با سطوح بی‌سابقه ناامنی غذایی، سوء‌تغذیه، کمبود آب و شرایطی شبیه خشکسالی مواجه هستند و همچنان احتمال حوادث طبیعی مانند سیلاب‌های ناگهانی، رانش زمین و بیماری‌ها در جریان فصل بهار وجود دارد.

پیش از این نیز نماینده‌گی اتحادیه اروپا برای افغانستان هشدار داده بود که افغانستان چهارمین کشور در معرض خطر از لحاظ بحران‌های بشری و آفات طبیعی است که خطرات مکرر آن می تواند وضعیت مردم افغانستان را بدتر کند.

به گفته این دفتر، بر اساس رده بندی کشور‌ها از لحاظ آسیب پذیری از تاثیرات اقلیمی افغانستان در میان ۱۸۱ کشور در جایگاه ۱۷۶ قرار دارد.

از سوی‌هم ریاست هواشناسی افغانستان از احتمال بارندگی نسبتا شدید همراه با رعد و برق، سیلاب‌ و طوفان در ۱۳ ولایت کشور هشدار داده است.

بر اساس معلومات این ریاست بارندگی‌ها در ولایت‌های بدخشان، تخار، بغلان، پروان، پنجشیر، کاپیسا، نورستان، کنر، لغمان، قندوز، بلخ سرپل و غور پیش‌بینی شده است.

زر الذهاب إلى الأعلى