العالم

آمار کشته شدگان زلزله‌ی مرگبار در مراکش از مرز 2000 نفر گذشت

به گزارش تلویزیون دولتی مراکش، شمار قربانیان زمین لرزه قدرتمند 6.8 ریشتری که جمعه شب مراکش را لرزاند از مرز 2000 نفر فراتر رفت.

رسانه‌های دولتی مراکش به نقل از وزارت امور داخله این کشور روز یک‌شنبه،نوزدهم، سنبله در تازه ترین گزارش از افزایش آمار جان باختگان این زمین لرزه خبر داده است به گفته مسوولان وزارت امور خارجه این کشور در نتیجه وقوع این زمین لرزه تا اکنون دو هزار و 15 نفر کشته شده است.

با این حال این وزارت تعداد زخمیان این رویداد را دو هزار و 59 نفر گزارش داده و گفته است که تعداد 14 صد از زخمیان این رویداد وخیم عنوان شده است.

بر بنیاد آمار تلفات برخواسته از این رویداد طبیعی این زمین لرزه به عنوان مرگبار ترین زمین لرزه ای است که در دهه های اخیر در این کشور رخ داده است.

طبق گزارش‌ها، تیم‌های امدادرسان در تلاش هستند تا به مناطق آسیب‌دیده برسند و جاده‌ها توسط آوار مسدود شده است.

به گفته سازمان زمین شناسی ایالات متحده، این زمین لرزه قوی ترین زمین لرزه ای بود که در بیش از 120 سال گذشته مناطق اطراف مراکش را لرزاند.

سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا کانون زلزله را ۷۲ کیلومتری جنوب غربی شهر تاریخی مراکش و قدرت آن را ۸. ۶ درجه در مقیاس ریشتر اعلام کرد.

مرکز زلزله در یک منطقه دورافتاده کوهستانی قرار دارد و مردم محلی به خبرنگاران گفته‌اند بسیاری از ساختمان‌ها تخریب شده یا آسیب دیده‌اند.

 

زر الذهاب إلى الأعلى