العالم

یونیسف: آتش‌بس فوری و پایدار تنها راه پایان کشتار کودکان غزه است/تاکید بر ورود وسیع کمک‌ها

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) تاکید کرد که آتش بس فوری و پایدار تنها راه پایان دادن به کشتار و زخمی شدن کودکان غزه است.

« ادیل خضر» مدیر منطقه ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا در بیانیه ای بار دیگر تاکید کرد که نوار غزه خطرناک ترین مکان جهان برای کودکان است و آوارگی، کودکان را در معرض خطر ابتلا به بیماری ها قرار داده است.

وی با بیان اینکه بر اثر حملات وحشیانه رژیم اسرائیل به غزه، حدود یک میلیون کودک به اجبار از خانه های خود آواره شده اند، افزود که این افراد به مناطق کوچک و شلوغ ناامن و بدون آب و غذا به جنوب این باریکه رانده شده اند.

به گفته خضر، این کودکان در معرض خطر عفونت های دستگاه تنفسی و بیماری های منتقله از آب و زندگی آنها به دلیل خشکسالی و سوء تغذیه و بیماری بیش از پیش در معرض تهدید قرار گرفته است.

خضر ادامه داد: گزارش ها حاکی از آن است که ده ها کودک هر روز کشته و زخمی می شوند و کل مناطقی که کودکان در آنجا بازی می کردند و یا مدرسه می رفتند، به تلی از خاک تبدیل شده اند.

مدیر منطقه ای یونیسف در خاور میانه و شمال آفریقا اظهار کرد: یونیسف و سایر نهادهای بشردوستانه، زنگ خطر را از هفته‌ها قبل به صدا درآوردند، تیم های میدانی کودکانی را شاهد بودند که بر اثر بمباران، دست و پاهای خود را از دست داده، دچار سوختگی‌های درجه سه شده و از خشونت‌های مداوم در محیط اطرافشان دچار آسیب های روحی شده اند.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های اعمال شده برای ارسال کمک‌های حیاتی به نوار غزه، به منزله حکم اعدام برای کودکان فلسطینی است، گفت: میزان کمک ها و کالاهای مورد نیازی که وارد غزه می شود، در مقایسه با سطح نیاز بسیار ناچیز و توزیع کمک ها به دلیل بمباران و کمبود سوخت، چالش برانگیزتر از همیشه شده است.

خضر تصریح کرد: اقدامات بشردوستانه به ویژه در سایه فشار شدید پس از پایان آتش بس در حال فروپاشی است و مردم را بیش از پیش به سمت ناامیدی سوق می دهد.

مدیر منطقه ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا تاکید کرد که آتش بس فوری و پایدار تنها راه پایان دادن به کشتار و زخمی شدن کودکان غزه و تنها راه برای محافظت از غیرنظامیان و فراهم کردن زمینه ارسال کمک های ضروری حیاتی به آنها است.

وی گفت: برای جلوگیری از درد و رنج بیشتر ساکنان غزه به ویژه کودکان باید اجازه داده شود که کمک های بشردوستانه در مقیاس وسیع به نوار غزه وارد شود،یونیسف و سازمان های بشردوستانه باید به همه کودکان و خانواده های آنها در هر کجای نوار غزه از جمله در شمال دسترسی ایمن داشته باشند.

این مسئول سازمان ملل افزود: جهان تنها نظاره گر ناتوانی و ویرانی در غزه است، ما نمی توانیم به اندازه کافی سریع عمل کنیم و جنگ باید فورا متوقف شود.

زر الذهاب إلى الأعلى