أفغانستاناقتصادالعالم

الأمم المتحدة: إقامة معرض يساعد على تعزيز الأعمال التجارية النسائية

همزمان با پایان نمایشگاه چهار روزه افغانستان و ایران بخش زنان سازمان ملل متحد اعلام کرده که این سازمان از ۴۰ زن کارآفرین در ۲۰ ولایت افغانستان حمایت کرده تا محصولات‌شان را در این نمایشگاه به نمایش بگذارند.

این سازمان روزدوشنبه، بیست‌ویکم حوت با نشر پیامی در صفحه ایکس از پایان نمایشگاه مشترک چهار روزه میان افغانستان و ایران زیر نام «نمایش‌گاه ملی و بین‌المللی انترکانتینتال» خبر داده است.

بخش زنان سازمان ملل متحد تاکید کرده که «استعداد، روحیه کارآفرینی و تخصص زنان افغانستانی از ۷ تا ۱۰ مارچ در کابل به نمایش گذاشته شد.»

نمایشگاه مشترک میان افغانستان و ایران روزپنجشنبه، هفتم مارچ به منظور شریک‌سازی تجربه‌ها میان بازرگانان و افزایش دادو ستد بارزگانی میان این دو کشور در هوتل «انترکانتینتال» کابل گشایش یافت.

در گزارش بخش زنان سازمان ملل متحد آمده است که این نمایشگاه به زنان کارآفرین کمک می کند تا محصولات شان را به نمایش گذاشته و از تجارت شان تبلیغ کنند.

این در حالی است که علاقمندی زنان به هنر رسامی و تجارت‌های کوچک مانند خیاطی، بافندگی و ایجاد رستورانت‌ها در کشورافزایش یافته است.

گفتنی است که برنامه‌ی توسعه‌ی سازمان ملل متحد (UNDP)، نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) و شماری دیگر از نهاد‌های حامی حقوق بشر بر توانمند‌سازی اقتصادی زنان در افغانستان تاکید کرده‌اند.

به گفته برنامه‌ی توسعه سازمان ملل در بیش از دو سال گذشته از هزاران زن کارآفرین به منظور گسترش چرخه‌ی توانمندسازی و ایجاد فرصت کاری در افغانستان حمایت کرده است.

این در حالی است که زنان کارآفرین در افغانستان همواره خواهان حمایت‌های بیشتر زنان تجارت پیشه در کشور شدند.

 

زر الذهاب إلى الأعلى