Afghanistan

طالبان شش تن را در فاریاب زخمی ساختند

منابع در فاریاب به آمو می‌گویند که طالبان و شماری از باشندگان روستای قریشی ولسوالی دولت آباد فاریاب درگیر شده‌اند که در نتیجه شش تن از باشندگانِ این روستا زخمی شده‌اند.

یکی از باشندگانِ ولسوالی دولت آباد که نمی‌خواهد نامش در گزارش نوشته شود به آمو می‌گوید که این درگیری دوشنبه ۲۶ حمل رُخ داده‌است که در نتجیه شش تن از باشندگان محل زخمی شده‌اند. به گفته او۲ تن از زخمیان در حالت وخیم قرار دارند.

او در ادامه می‌گوید درگیری زمان رخ‌داد که طالبان مانع چراندن مواشی و جمع‌آوری فراورده‌های کشاورزی باشندگان محل شدند.

یک باشنده دیگر فاریاب می‌گوید؛ افرادی که زخمی شده‌اند باشندگان ترکمن‌ فاریاب استند، به گفته او زمین‌های باشندگان این روستا از سوی طالبان غصب شده‌است.

طالبان پس از تسلط در افغانستان، بارها به غصب زمین‌های باشندگان ولایت‌های شمال متهم شده‌اند و در برخی از مناطق با باشندگان محل درگیر شده‌اند.

خواستیم دیدگاهِ رسمی طالبان را در مورد این درگیری داشته باشیم؛ اما جواد صمیم رییس اطلاعات و فرهنگِ طالبان در فاریاب گفت: «همی قسم شندیم، بعضی چیزها شده پرسان نکردم، معلومات دقیق ندارم.»

پیش ازاین به روز ۲۶ ماه حمل سال پار رسانه‌‌ها گزارش داده‌اند که باشندگانِ ولسوالی خواجه‌ی غار تخار، بر سر غضب زمین کلینک حیوانی این ولسوالی با شاه محمود مدیر استخبارات طالبان در این ولسوالی درگیر شده بودند که در نتیجه ۶ تن از افراد مدیر استخبارات طالبان زحمی شده بودند.

در سنبله‌ی ۱۴۰۱ هجری خورشیدی، رسانه‌ها به نقل از منابع شان گزارش داده‌اند که کوچیان مسلح با همکاری طالبان در تخار زمین‌ و خانه‌های باشندگان ولسوالی خواجه بهاو‌الدین را غصب کرده و نزدیک به ۷۰ خانواده را از چهار روستای این ولسوالی کوچ اجباری داده‌اند.

بر بنیاد گزارش‌های رسانه‌ها در آن درگیری دو تن از باشندگان این ولسوالی کشته شده بودند و ۲۰ تن دیگر زخم برداشتند.

Schaltfläche "Zurück zum Anfang"