Afghanistandie Welt

رییس کمیته دفاعی پارلمان برتانیا به دنبال گفته‌های جنجال برانگیز اش کناره‌گیری کرد

توبیاس الوود، رییس کمیته دفاعی پارلمان برتانیا پس از سخنان جنجال برانگیز اش مبنی بر بازگشایی سفارت برتانیا در کابل و تمجید از فعالیت‌های امارت اسلامی در افغانستان از ریاست این کمیته کنار رفت.

رییس کمیته دفاعی پارلمان برتانیا روزپنجشنبه، چهاردهم سپتامبر با نشر بیانیه‌ای در صفحه ایکس درپی واکنش‌های گسترده استعفا خود را اعلام کرد.

او سه ماه پیش در سفر به ولایت هلمند گفته بوده که وضعیت در افغانستان زیر حاکمیت امارت اسلامی به گونه قابل توجه بهبود یافته و خواستار بازگشای سفارت برتانیا در کابل شده بود.

او مدعی شده بود که امنیت به میزان قابل توجه بهبود یافته، فساد کاهش پیدا کرده و تجارت تریاک پایان یافته است.

نشر گفته‌های الوود پس از سفر اش به افغانستان منجر به واکنش‌های گسترده شده و او به دنبال انتقادات فعالان حقوق بشر عذرخواهی و تصریح کرده اظهاراتی که در جریان سفرش به هلمند منتشر کرده «اشتباه» کرده است.

بر اساس گزارش‌‌ها این نماینده پارلمان برتانیا قبل از برکنار شدن از سمت خود استعفا داده است.

در بیانیه‌ای نشر شده ازسوی توبیاس الوود آمده است که او این تصمیم را با تاسف عمیق گرفته و از فعالیت‌ و تلاش‌هایش در این مدت به عنوان رییس کمیته دفاعی پارلمان برتانیا «افتخار» می کند.

گفتنی است که سخنان آقای آلوود با واکنش‌های فعالان حقوق بشر، گروه‌های زنان و نمایندگان مجلس به شمول برخی همکاران محافظه‌کار وی در کمیته‌ی دفاع فراحزبی مواجه شد.

Schaltfläche "Zurück zum Anfang"