Afghanistan

نماینده سازمان ملل از مناطق زلزله‌زده‌گان در ولایت هرات بازدید کرد

روزا اوتنبایوا، نماینده ویژه منشی عمومی سازمان ملل متحد در افغانستان در جریان بازدید از مناطق زلزله‌زده‌گان در ولسوالی زنده‌جان ولایت هرات این حادثه را «فاجعه بزرگ» خوانده و خواهان اقدام فوری برای آسیب‌دیدگان شده است.

دفتر هیت معاونیت ملل متحد برای افغانستان( یوناما) ناوقت روزدوشنبه، نهم اکتوبر، با نشر پیامی در صفحه‌ی در شبکه ایکس از سفر اضطراری نماینده این سازمان به ولسوالی زنده جان ولایت هرات خبر داد.

خانم اوتنبایوا که به منظور ارزیابی خسارات زمین لرزه به این ولایت سفر کرده افزوده «این زلزله باعث مرگ مردم و تخریب خانه‌های شان شد. سازمان‌های بشردوستانۀ ملل متحد از جملۀ نخستین امدادگرانی بودند که به مردم آسیب‌دیده کمک کردند».

زمین لرزه‌ای به شدت ۶.۳ درجه ریشتر روزشنبه، پانزدهم میزان ولایات غربی کشور شامل هرات، بادغیس، فراه و هلنمد را تکان داد که منجر به فاجعه بزرگ و تلفات سنگین در ولایت هرات شد.

بر اساس تازه‌‌ترین گزارش‌ها داکتران بدون مرز اعلام کرده که شمار جان باختگان زمین لرزه در هرات به دو هزار و ۴۴۵ نفر و شمار زخمیان آن به دو هزار و ۴۴۰ نفر رسیده است.

از سوی هم به گفته دفتر کمک‌های بشر دوستانه سازمان ملل ۱۱ روستا در ولسوالی زنده‌جان ولایت هرات به طور کلی تخریب شده است.

همچنین مقامات امارت اسلامی از ادامه عملیات جستجو در این ولایت خبر داده تاکید کرده که دو هزار و ۳۵ نفر کشته شده‌اند.

این در حالی است که با گذشت چهار روز از زمین لرزه مرگبار در ولایت هرات کمک‌های بشر دوستانه برای آسیب دیدگان این رویداد همچنان ادامه دارد.

 

Schaltfläche "Zurück zum Anfang"