Flüchtlinge

ادامه اخراج مهاجرین افغان از پاکستان؛ صدها مهاجر دوباره به کشور برگشت

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان حکومت سرپرست می‌گوید که صد‌ها مهاجر اهل افغانستان از پاکستان دوباره به کشور برگشت نمودند.

این وزارت روز شنبه،هژدهم قوس به نقل از آمریت سرحدی تورخم ولایت ننگرهار در صفحه ایکس خبر داده است که حدود 580 مهاجر اهل افغانستان مقیم پاکستان دوباره به کشور برگشت نمودند.

ریاست امور مهاجرین ولایت ننگرهار گفته است که این تعداد مهاجرین به تاریخ(16 قوس) از طریق مرز تورخم دوباره به کشور برگشت نمودند.

وزارت امور مهاجرین به نقل از آمریت سرحدی تورخم ولایت ننگرهار افزوده است که 109 خانواده مقیم پاکستان که شامل 580 تن بودند به گونه اجباری از کشور پاکستان بازگشت نمودند.

این وزارت تصریح کرده است که برگشت کننده گان پس از ثبت در اداره مهاجرین جهت کمک به دفاتر کمیشنری عالی ملل متحد و سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شدند.

دولت موقت پاکستان درحالی روند اخراج شهروندان اهل افغانستان را از این کشور تشدید بخشیده است که به تازگی اعمران خان، صدر اعظم سابق پاکستان که در زندان به سر می‌برد، اخراج اجباری مهاجرین افغان از سوی حکومت موقت این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

عمران خان در پیامی در صفحه ایکس اش گفت: «۱.۵ میلیون مهاجر برای یک ملت ۲۵۰ میلیون نفری بار سنگینی نیستند. با توجه به شیوه اخراج مهاجرین افغان، ترس از شکاف دائمی در روابط دیرینه بین دو کشور وجود دارد.»

این درحالی است که اخیرا موج اخراج مهاجرین اهل افغانستان از کشورهای پاکستان و ایران افزاش چشمگیر داشته است.

 

Schaltfläche "Zurück zum Anfang"