Afghanistan
Trend

Jalali: Doha ist eine Chance, sofern es gut gemanagt wird

به دنبال گسترش واکنش‌ها مبنی بر برگزاری نشست دوحه منابع در وزارت خارجه حکومت سرپرست با اشاره به اینکه دوحه یک فرصت است، به شرطی که به خوبی مدیریت شود تایید کرده که امارت اسلامی طرفدار مشارکت معنادار در این نشست و تداوم تعامل با افغانستان و سایر کشورها است.

ذاکر جلالی، مشاور وزارت خارجه امارت اسلامی روزچهارشنبه، بیست‌وپنجم دلو در ایکس نوشته که «دوحه یک فرصت است، به شرطی که به خوبی مدیریت شود».

به گفته او، امارت اسلامی با مقام‌های سازمان ملل و طرف‌های دخیل غربی بر سر چگونگی حضور نمایندگانش در نشست دوحه سرگرم گفت‌وگو است.

این مقام وزارت خارجه حکومت سرپرست می افزایدکه با چنین رویکردی فرصت گفت‌وگو میان سازمان ملل و امارت اسلامی در سطح بالا و شفاف آغاز می‌شود.

ازسوی‌هم حسن‌کاظمی قمی، نماینده ویژه رییس جمهور ایران برای افغانستان و سفیر این کشور در کابل گفته است که حکومت امارت اسلامی برای مشارکت در دوحه دو شرط مهم گذاشته اند.

قمی بدون مشخص کردن دو شرط امارت اسلامی تاکید کرده که « فرصت خوبی است معلوم شود گزاره یافتن راهی منصفانه برای تعامل که ذیل اهداف نشست آمده چه میزان جدی است؟ اگر مسیر کمیته تماس منطقه‌ای مورد توجه دیگران قرار گیرد، مسیر تعامل دنبال شود با افغانستان باثبات روبرو خواهیم شد.»

تاکنون مقام‌های امارت اسلامی به صورت رسمی در این باره چیزی نگفته؛ اما آقای جلالی با اشاره به اینکه موضع حکومت سرپرست در همه جهات مشترک بوده افزوده است که مذاکرات بین امارت اسلامی و سازمان ملل و بازیگران منطقه ای و غربی همچنان ادامه دارد.

قرار است دومین نشست نمایندگان ویژه کشور‌ها در امور افغانستان به تاریخ ۱۸ و ۱۹ فبروری در دوجه برگزار شود.

پیش از این نیز امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی در باره برگزاری نشست دوحه گفته بود که پس از اگاهی کامل در مورد اجندای این نشست تصمیم خواهند گرفت.

بر اساس گزارش‌ها در این نشست نمایندگان ویژۀ شماری از کشورها برای افغانستان، سازمان‌های بین‌المللی، نمایندگان زنان و نهادهای مدنی حضور خواهند شد.

 

Schaltfläche "Zurück zum Anfang"