Afghanistan

Bereitstellung von 50 Millionen Afghanen für Soforthilfe zur Verhinderung von Viehverlusten in fünf Provinzen

حکومت سرپرست اعلام کرده که برای جلوگیری از تلفات مواشی در پنج ولایت، ۵۰ میلیون افغانی کمک فوری منظور شده است.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست به‌روز پنج‌شنبه، ۱۰ حوت با نشر اعلامیه‌ی گفته این کمک فوری در نشستی از سوی ریاست‌الوزا منظور شده است.
در اعلامیه آمده که این نشست پس از دریافت گزارش مبنی براینکه در اثر برفباری‌های سنگین در ولایت‌های بلخ، جوزجان، فاریاب، هرات و بادغیس مواشی شمار زیادی تلف شده و یا با خطر تلف شدن مواجه است، به هدایت ملا محمد حسن آخند، رئيس‌الوزرای حکومت سرپرست برگزار شده است.
مجاهد افزوده که در این نشست بر خوراک رسانی به مواشی، حفاظت از آنها در مقابل سرما و باز کردن راه‌های مواصلاتی در این ولایت‌ها تاکید شده است.
در اعلامیه آمده که در این نشست که سرپرست‌ها و نمایندگان وزارت‌های زراعت آبیاری و مالداری، اقتصاد و امور سرحدات اشتراک داشتند، یک کمیته عاجل برای رسیدگی به موضوع تعیین شده است.
مجاهد افزوده که بر علاوه منظورشدن کمک ۵۰ میلیونی عاجل در صورت نیاز کمک‌های بیشتر نیز به این ولایت‌ها فرستاده خواهد شد.
بر اساس گزارش‌ها، بارش برف و باران و سردی هوا در برخی ولتیت‌ها منجر به تلف‌شدن مواشی شده و حتی تلفات جانی نیز داشته است.
مسئولان محلی حکومت سرپرست در فاریاب از جان‌باختن یک نفر و تلف‌شدن بیش از دو هزار رأس مواشی بر اثر برف‌باری‌های شدید در این ولایت خبر داده‌اند.
عصمت‌الله مرادی، سخن‌گوی والی حکومت سرپرست در فاریاب می‌گوید که برف‌باری شدید در ولسوالی قیصار منجر به مرگ یک مرد شده و بیش از دو هزار رأس گوسفند هم در ولسوالی‌های پشتونکوت، قیصار و قرمقول تلف شده‌اند.

 

Schaltfläche "Zurück zum Anfang"