AfghanistanWirtschaft

Messe für Afghanistan und Kasachstan in Kabul

وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست اعلام کرده که نمایشگاه بین المللی مشترک میان افغانستان و قزاقستان قرار است تا چهار روز دیگر به منظور گسترش و تحکیم روابط تجارتی میان دو کشور برگزار شود.

این وزارت روزیکشنبه، ۲۱ اپریل با نشر پیامی در صفحه ایکس گفته که این نمایشگاه روز‌های پنجشنبه، ۲۵ و جمعه، ۲۶ اپریل در چمن حضوری کابل برگزار خواهد شد.

همچنین عبدالسلام جواد آخندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست گفته که این نمایشگاه به ادامه نمایشگاه بین المللی قزاق – افغان که به اشتراک هیات بزرگ مختلط دولتی و سکتور خصوصی امارت اسلامی افغانستان در شهر آستانه جمهوری قزاقستان دایر گردیده بود، برگزار می‌شود.

به گفته او در این نمایشگاه محصولات و تولیدات داخلی افغانستان و جمهوری قزاقستان در سکتور های مختلف به مدت دو روز به نمایش گذاشته می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها ۴۰ شرکت بزرگ قزاقی مشمول ۸۰ تاجر و هیات همراه شان و ۴۰ شرکت بزرگ افغانستان در این نمایشگاه اشتراک کرده و محصولات و تولیدات شان‌را به نمایش می‌گذارند.

این وزارت از امضا تفاهم‌نامه‌های گوناگون داد و ستد کالا‌ها میان شرکت‌ها نیز در جریان این نمایشگاه خبر داده است.

پیش از این نیز نمایشگاه‌ها بین‌المللی دیگر نیز میان افغانستان، قزاقستان، ازبکستان، تاجکستان و کشور‌های دیگر همسایه برگزار شده بود.

 

Schaltfläche "Zurück zum Anfang"