AfghanistanWirtschaftLeben

Fortführung des Afghanistan Humanitarian Aid Fund; Umsetzung von Projekten im Wert von 30 Millionen Dollar im vergangenen Jahr

صندوق کمک‌های بشردوستانه افغانستان اعلام کرده است که در سال گذشته میلادی، موفق به اجرای ۱۴ پروژه بشردوستانه در این کشور شده است. این پروژه‌ها با هزینه دست کم ۳۵ میلیون دالر به اجرا درآمده‌اند.

طبق گزارش صندوق امانی بشردوستانه افغانستان که توسط بانک توسعه اسلامی منتشر شده، ۲۴.۴ میلیون دالر از این کمک‌ها توسط صندوق امانی و ۱۲.۲۱ میلیون دالر نیز از سوی شرکا و سازمان‌های بین‌المللی تامین مالی شده است.

صندوق امانی بشردوستانه افغانستان پس از سرنگونی دولت این کشور به دست طالبان در سال ۱۴۰۰ خورشیدی، با پیشنهاد کنفرانس همکاری اسلامی و مدیریت بانک توسعه اسلامی تاسیس شده است.

این پروژه‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله زراعت، معارف، امنیت غذایی، صحت، آبیاری، خدمات بهداشتی و ایجاد فرصت‌های معیشتی برای مردم افغانستان اجرا شده‌اند.

مسوولان صندوق کمک‌های بشردوستانه اعلام کرده‌اند که این پروژه‌ها بخشی از نیازهای اساسی مردم را برطرف کرده و موجب ایجاد فرصت‌های شغلی و ظرفیت‌سازی شده‌اند. همچنین در حال حاضر ۱۶ پروژه بشردوستانه دیگر نیز در حال اجرا در افغانستان هستند.

 

Schaltfläche "Zurück zum Anfang"