the world
Trending

China's reaction to Pelosi's visit to Taiwan; The greatest destroyer of peace

این دیدار که باعث تنش بین آمریکا و چین شد، انجام شد. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در چارچوب تور آسیایی خود به تایوان رفت. وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را محکوم کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه، وزیر وانگ استدلال کرد که سفر پلوسی، علیرغم همه هشدارها و اعتراضات چین، یک تحریک سیاسی عمدی بود که به طور بدخواهانه حاکمیت چین را نقض کرد.

بزرگترین ویرانگر صلح و ثبات

وانگ با تاکید بر اینکه این سفر خشم مردم چین را برانگیخت، گفت: (سفر پلوسی) بار دیگر ثابت می کند که برخی از سیاستمداران آمریکایی در روابط چین و آمریکا «مشکلات ایجاد می کنند» در حالی که آمریکا «بزرگترین شکست» صلح و منطقه است. ثبات در تنگه تایوان بهسازندهتبدیل شده است.از عبارت استفاده کرد

وانگ با اشاره به اینکه اصلچین واحدهنجار اساسی حاکم بر روابط بین الملل و یکی از عناصر اصلی نظم بین المللی پس از جنگ جهانی دوم است، گفت:

ایالات متحده حتی نباید به فکر جلوگیری از اتحاد مجدد چین باشد. تایوان بخشی از چین است، ادغام مجدد چین روند زمان و نتیجه اجتناب ناپذیر تاریخ است. چین هرگز قدرت های استقلال تایوان و مداخلات خارجی را به خطر نخواهد انداخت.

وانگ با بیان اینکه مشکل تایوان محصول دوره ای است که چین ضعیف و آشفته بود و با احیای ملی به پایان می رسد، گفت: «هرچقدر هم که ایالات متحده از نیروهای مدافع استقلال تایوان حمایت کند، تلاش هایش خواهد بود. بیهوده باشد. کاری جز اضافه کردن صفحات بیشتر انجام نمی دهد.ارزیابی خود را انجام داد.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای که دیشب هواپیمای پلوسی در تایوان به زمین نشست، این سفر را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه همچنین با فراخواندن نیکلاس برنز سفیر آمریکا در پکن به این وزارتخانه به دولت واشنگتن اعتراض کرد.

وزارت دفاع چین همچنین اعلام کرد کهیک سری تمرینات نظامیدر اطراف جزیره برگزار خواهد کرد.بازدید برنامه ریزی شده در آوریل لغو شده است.

سفر برنامه ریزی شده پلوسی ۸۲ ساله به تایوان در ماه آوریل به دلیل ابتلای او به کووید-۱۹ لغو شد.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در آن زمان هشدار داد که سفر پلوسی به تایوان به معنای «عبور از خط قرمز» تعریف شده توسط اصل «چین واحد» است.

پلوسی اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بود که در ۲۵ سال گذشته از این جزیره دیدن کرد. پیش از این در سال ۱۹۹۷، نیوت گینگریچ در حین انجام این مأموریت از تایوان بازدید کرده بود.
Source: Kokche International News Agency

Back to top button