Afghanistanthe world

Israel: We hit a nuclear reactor in Syria 15 years ago

اسرائیل در ادامه اعتراضات خود به توافق هسته ای ایران اعلام کرد که "15 سال پیش با ضربه زدن به یک رآکتور هسته ای در سوریه آن را تخریب کرد".

در بیانیه مکتوب ارتش رژیم صهیونیستی آمده است که «محرمانه بودن اسناد اطلاعاتی مربوط به عملیات هوایی ۱۵ سال پیش در سوریه در همین امروز لغو شده است».

در این بیانیه آمده است که سند اطلاعاتی اسرائیل مربوط به ۲۰ سال پیشحاوی ارزیابی های اطلاعاتی مبنی بر تلاش سوریه برای پیشبرد یک پروژه استراتژیکاست.

بر این اساس اعلام شد که این سند مربوط به سال ۲۰۰۲ نشان می دهد که سوریه به عنوان بخشی از یک پروژه محرمانه در حال ساخت یا ساخت رآکتور هسته ای است.

در این بیانیه آمده است: «هواپیماهای جنگی اسرائیل راکتور هسته‌ای سوریه در دیرالزور را در ۶ سپتامبر ۲۰۰۷ منهدم کردند.

ارتش اسرائیل نیز اسناد و تصاویر اطلاعاتی مربوط به این عملیات را با مردم به اشتراک گذاشت.

آیا بیانیه اسرائیل پیامی به ایران است؟

نکته قابل توجه این است که این بیانیه در زمانی مطرح شد که اسرائیل اعتراضات خود را به توافق مورد انتظار آمریکا و کشورهای اروپایی در زمینه فعالیت های هسته ای خود با ایران افزایش داد.

یایر لاپید، نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در پایگاه هوایی نواتیم به ایران در مورد فعالیت های هسته ای این کشور هشدار داد.

لاپید با تاکید بر اینکهاسرائیل برای هر تهدید و هر سناریویی آماده است، گفت:اگر ایران به آزمایش ما ادامه دهد، بازوی بلند اسرائیل و توانمندی‌های آن را کشف خواهد کرد. ما در همه جبهه‌ها علیه تروریسم و ​​کسانی که می‌خواهند آسیب ببینند، عمل خواهیم کرد. ما.او صحبت کرده بود.
Source: Kokche International News Agency

Back to top button