the world

عملیات کودتا در آلمان: 8 نفر دستگیر شدند/رایشبورگری‌ها کی‌هاهستند

8 نفر از 25 نفری که در آلمان به اتهام عضویت در یک سازمان تروریستی و برنامه ریزی برای کودتای مسلحانه بازداشت شده بودند، از جمله رهبر این سازمان دستگیر شدند.

در ایتالیا، 1 آلمانی در ارتباط با این گروه که گفته می شد در حال برنامه ریزی برای کودتا در آلمان بود، بازداشت شد.

در ساعات صبح، 25 نفر از جمله عضو سابق حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD) بیرگیت مالساک-وینکمن و یک قاضی فعلی در حملاتی که همزمان در ایتالیا و اتریش و همچنین انجام شد بازداشت شدند. در 11 ایالت فدرال آلمان
حمله سپیده دمکه با حضور بیش از 3000 محافظ امنیتی تعیین شده توسط دادستانی فدرال برگزار شد، به عنوان بزرگترین حمله پلیس در تاریخ جمهوری فدرال توصیف می شود. به اشتراک گذاشته شد که یکی از بازداشت شدگان یک زن روسی به نام ویتالی ب. و بقیه شهروندان آلمانی بودند.
عنوان شد: در عملیات ضربتی انجام شده در حدود 150 نقطه اسناد سازمانی مختلف کشف و ضبط شد.
ثبت شد که 8 نفر از این افراد، از جمله هاینریش سیزدهم شاهزاده رویس، تاجر اهل هسن، که گمان می رود رهبر سازمان باشد، دستگیر شدند.
پیتر فرانک، دادستان کل فدرال، در بیانیه ای در کارلسروهه گفت: متهمان دستگیر شده به «تاسیس یک سازمان تروریستی با هدف از بین بردن نظم قانون اساسی جمهوری فدرال آلمان و تشکیل کشوری بر اساس الگوی امپراتوری آلمان در سال 1871» متهم شدند.
مارکو بوشمان وزیر دادگستری فدرال آلمان در بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در توییتر، بازداشت‌های این گروه را که متهم به «تاسیس یک سازمان تروریستی با هدف از بین بردن نظم قانون اساسی جمهوری فدرال آلمان و تشکیل کشوری الگوبرداری شده است» ارزیابی کرد. در مورد امپراتوری آلمان در سال 1871» و ارائه اطلاعات در مورد حمله ضد تروریسم.

یکی از برنامه ها این بود که برای مجلس فدرال کودتای مسلحانه انجام دهیم

بوشمن در پستی با عنوانحقایق و ارقام در مورد حمله امروز ضد تروریسمگفت: در مجموع 25 حکم بازداشت برای 22 مظنون عضو و 3 حامی یک سازمان تروریستی راست از حلقه شهروندان امپراتوری صادر شده است. رایشبورگر).
تحقیقات از 27 مظنون دیگر ادامه دارد.
آنها مظنون به استفاده از خشونت و خطر مرگ برای سرنگونیدولت عمیقجمهوری فدرال آلمان و به دست گرفتن قدرت دولتی هستند.
یکی از برنامه ها انجام کودتای مسلحانه در بوندستاگ بود.
البته، بسیاری از مداخله گرها هستند که پس از نوشیدن الکل داستان های دیوانه وار تعریف می کنند. اما در این مورد، آنقدر ظن قوی وجود داشت که این گروه می خواستند اعمال خشونت آمیز انجام دهند که قاضی تحقیق در دادگاه عالی فدرال دستور اقدامات تحقیقاتی را صادر کرد.

شهروندی امپراتوری آلمان (REICHSBÜRGER) چیست؟

گفته می‌شود که 5 درصد از این گروه متشکل از بیش از 21 هزار نفر که خود را شهروند امپراتوری آلمان (رایشبورگر) می‌دانند و بر اساس گزارش 2021 اطلاعات داخلی، را راست‌گرایان افراطی تشکیل می‌دهند.
بر اساس این گزارش، این گروه که 2100 عضو آن آماده استفاده از خشونت هستند، آلمان امروزی را به عنوان یک کشور قانونی به رسمیت نمی شناسند.
برخی به ایده امپراتوری آلمان تحت سلطنت، برخی طرفدار نازی ها و برخی دیگر معتقدند که آلمان هنوز تحت اشغال نظامی است.

بازداشت 1 نفر در ایتالیا

پلیس ایتالیا یک افسر سابق را که در یگان های ویژه ارتش آلمان، مرتبط با سازمان تروریستی راست افراطی که هدف آن برهم زدن نظم دموکراتیک در آلمان است، بازداشت کرد.
در بیانیه مکتوب پلیس ایتالیا آمده است که در پایان روند پیچیده تحقیقات، صبح امروز در عملیاتی در شهر پروجا یک شهروند آلمانی متولد 1958 بازداشت شد.
گفته می شود که فرد مورد نظر در حین انجام وظیفه، یکی از یگان های ویژه ارتش آلمان بوده و متهم به عضویت در یک سازمان جنایتکار است که می خواهد نظم دموکراتیک در آلمان را تغییر دهد.
گفته شد که عملیات در ایتالیا با عملیات پلیس آلمان با هدف از بین بردن شبکه تروریستی موسوم بهرایشبورگرمرتبط است.
گزارش شده است که مظنون پس از مشخص شدن حضور وی در خاک ایتالیا تحت تعقیب فنی قرار گرفت و پس از صدور حکم دستگیری شب گذشته از سوی مقامات قضایی آلمان در سراسر اروپا، وی در هتل محل نگهداری وی بازداشت شد. در عملیات انجام شده باقی می ماند.
خاطرنشان شد که روند استرداد افسر سابق دستگیر شده از ایتالیا به آلمان ادامه دارد.

Back to top button