Afghanistan

ائتلاف جنبش‌های زنان: نشست نماینده آمریکا با «مجمع فکر آینده» سفیدنمایی طالبان است

ائتلاف جنبش‌های اعتراضی زنان با انتشار اعلامیه‌ای به نشست تام وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان واکنش نشان داده و آن را عملی غیرمشروع دانسته است.

این ائتلاف که از شش جنبش اعتراضی زنان تشکیل شده در اعلامیه خود نوشته است که این اقدام تلاشی برای سفیدنمایی طالبان است و در غیاب زنان، معترضان و خانواده‌های قربانیان نمی‌تواند به مشروعیت برسد.

نماینده آمریکا پیشتر در توییتر خود نوشته بود که در این نشست با افراد حامی و مخالف طالبان دیدار کرده و توصیه‌های مختلفی از آن‌ها دریافت کرده است.

آقای وست تاکید ورزیده بود که مخالفان و حامیان طالبان در این نشست خواستار حل چالش‌های افغانستان از مسیر مذاکره و تعامل شده و مخالفت خود را با منازعات مسلحانه اعلام کرده بودند.

ائتلاف جنبش‌های اعتراضی زنان اذعان کرده است که در این نشست نمایندگان قربانیان جنایت‌های طالبان، نمایندگان زنان معترض و اشتراک معنادار اقوام و گروه‌های به حاشیه رانده شده دیده نمی‌شود.

این در حالی است که فاطمه گیلانی و شماری از چهره‌های سیاسی در قالب مجمع فکر آینده افغانستان در تلاش هستند تا دارایی‌های بلوکه شده افغانستان را آزاد کرده و در اختیار طالبان قرار دهند.

Back to top button