AfghanistanPicture

گردشگران از نبود اقامتگاه مناسب در نورستان شکایت دارند

نورستان ولایتی سرسبز در کشور است که در فصل تابستان گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور به آنجا سفر می‌کنند.

زمستان سال گذشته بارش برف در این ولایت نسبت به سال‌های دیگر افزایش یافته بود و به همین دلیل کوه‌ها و بیابان‌های این استان سرسبز شده است.

با این حال گردشگرانی که به این ولایت سفر می‌کنند، گلایه دارند که در این منطقه مکان مناسبی برای اقامت وجود ندارد و غذای مورد علاقه آنها وجود ندارد.

رفیع‌الله باشنده ولایت کنر که با دوستانش برای گشت‌وگذار به نورستان رفته است، می‌گوید: «ما با دوستان دیگر برای تفریح ​​و گشت‌وگذار به نورستان آمدیم، بسیار خوشحالیم زیرا زیبایی طبیعی نورستان روح آدم را تازه می‌کند. یکی از مشکلات ایجا نبود مکان مناسب برای شب مانی است.»

باشندگان نورستان می‌گویند که صحراها و کوه های این ولایت سرسبز است و در بهار و تابستان هوای خوبی دارد و به همین دلیل گردشگران زیادی از این ولایت دیدن می‌کنند.

به گفته آنان، حکومت اقامتگاه مناسبی برای گردشگران در این ولایت اعمار نکرده است، اما ساکنان محلی برای گذراندن شب برای گردشگران هتل‌های کوچک ساخته‌اند.

آنها از دولت (اداره طالبان) می‌خواهند که برای ترمیم سرک‌های این ولایت و فراهم آوردن تسهیلات برای گردشگران تلاش کند.

محمد رسول یکی از اهالی نورستان می‌گوید: «من با هزینه شخصی هتل کوچکی ساخته‌ام، امکاناتی را برای گردشگران و سایر مهمانان فراهم کرده‌ام، هتل من به راحتی می تواند ۴۰ تا ۶۰ نفر را برای اقامت در خود جای دهد.»

گردشگرانی که به نورستان آمده‌اند، از انتخاب این ولایت برای سفر خوشحال هستند و می‌گویند که ولایت نورستان زیبایی‌های طبیعی بسیار دارد و مکان مناسبی برای تفریح است.

جان محمد باشنده هلمند می‌گوید: «در افغانستان هیچ جای زیبایی مانند نورستان وجود ندارد، ما از آمدن به اینجا خوشحالیم، اما چیزی که ما را آزار می دهد راه طولانی نورستان و نبود اقامتگاه مناسب در اینجاست.»

نورستان در سال ۱۳۹۹ به عنوان پارک ملی نام‌گذاری شد. پس از آن تعداد گردشگران این ولایت افزایش یافت و در طول سال از نقاط مختلف کشور برای گشت‌وگذار و تفریح ​​به این ولایت سفر می‌کنند.

Back to top button