the world

John Achakzai: The life of a Pakistani is more valuable to us than the whole of Afghanistan

به دنبال حمله هوایی پاکستان بر اهدافی در ولایت‌های پکتیکا و خوست، جان اچکزی، وزیر اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان گفته که با انجام هر حمله در داخل پاکستان، آن کشور ضربه‌ی محکم و عمیقی به داخل افغانستان انجام خواهد داد.
این مقام پاکستانی در پستی در شبکه‌ی ایکس گفته است: “یادتان باشد که یک جان پاکستانی برای ما از کل افغانستان ارزشمندتر است، مطمئن باشید ما آمریکا نیستیم، ما جمهوری اسلامی هستیم.”
پیش از این عاصم منیر، رییس ستاد ارتش پاکستان نیز ادعای مشابه “ارزش جان یک پاکستانی” را مطرح کرده وگفته بود که واکنش‌های زیادی را در پی داشت.
وزیر اطلاعات ایالت پنجاب پاکستان گفته است که کشورش “انتقام خون شهدا را گرفته و مخفیگاه های تروریست ها را در امتداد مرز هدف قرار داده است. هیچکس نباید توهم داشته باشد که ما با دشمن می جنگیم. هر جا تروریست ها باشند، آرامش نخواهند یافت.”
این مقام پاکستانی در حالی ادعای هدف قرار داده شدن “مخفیگاه‌های تروریستان” در داخل خاک افغانستان را مطرح کرده که حکومت سرپرست می‌گوید پاکسستان در این “اقدام تجاوزکارانه” خانه‎‌های غیر نظامیان را در ولایت‌های خوست و پکتیکا هدف قرار داده است.
پس از این حمله تصاویری از کودکانی که در حملات هوایی پاکستان در پکتیکا و خوست کشته شدند نیز در شبکه های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شده است.
این حمله واکنشهای زیادی را در پی داشته است.
وزارت دفاع حکومت سرپرست ادعا کرده که در پاسخ به این حملات پاکستان نقاطی را با سلاح سنگین در امتداد خط دیورند هدف قرار داده است.

 

Back to top button