AfghanistanRefugees

The beginning of the second phase of expelling Afghans from Pakistan and international concerns about the decisions of the Islamabad government

حکومت پاکستان اخیرا اعلام کرده که روند اخراج مهاجران افغان دارای کارت‌های اقامت در این کشور را آغاز کرده است. این اقدام موجب نگرانی سازمان‌های بین‌المللی و فعالان حوزه مهاجرت شده است.

طبق گزارش مشترک اداره بین‌المللی مهاجرت (آی او ام)، شورای پناهندگان نروژ، شورای پناهجویان دانمارک و ۹ سازمان دیگر، حکومت پاکستان از برخی افغان‌ها خواسته تا فردا سه‌شنبه از این کشور خارج شوند.

این سازمان‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند که با توجه به شمار مهاجران بازگشت کننده به افغانستان، به منابع اضافی در حوزه‌های حمایت، جابجایی، خدمات صحی و معارف نیاز است.

در این مرحله، پناهجویان افغان دارای کارت‌های پی او آر (کارت اقامت) و ای سی سی (کارت ثبت مشخصات) هدف قرار گرفته‌اند. برخی گزارش‌ها حاکی است که حتی در برخی مناطق از دارندگان کارت‌های پی او آر نیز خواسته شده تا از پاکستان خارج شوند.

طبق تخمین‌ها، ممکن است نزدیک به ۵۰ هزار خانواده افغان دارای کارت‌های اقامت به افغانستان بازگردانده شوند.

بسیاری از این مهاجران ابراز نگرانی کرده‌اند که مهلت بسیار کمی برای بازگشت به کشور خود داده شده و نمی‌دانند چگونه اموال و معاملات خود را جمع‌آوری کنند.

Back to top button