Afganistán

reacciones al ataque terrorista en Kandahar; Los países condenaron el ataque.

بر اساس گزارش‌ها، انفجار روز پنجشنبه در قندهار که ۱۵ کشته و زخمی برجای گذاشت، واکنش های گسترده ای را در سطح داخلی و بین المللی برانگیخته است:

در داخل افغانستان، حامد کرزی، رییس جمهور پیشین و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در حکومت پیشین، این حمله را جنایت علیه بشریت و عملی غیراسلامی و ضد بشری خواندند و آن را محکوم کردند. آن‌ها با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی نمودند.

در سطح بین‌المللی، کرن دیکر، کاردار سفارت آمریکا در افغانستان، توماس وست نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان و وزارت خارجه کشورهای ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، این رویداد را به شدت محکوم کردند.

کرن دیکر آن را اقدامی هراس افگنانه و بزدلانه خواند و گفت، شهروندان افغانستان باید بتوانند ماه رمضان را به صورت مسالمت آمیز و بدون ترس برگزار کنند. توماس وست نیز آن را یک حمله بی‌رحمانه و هراس افگنانه توصیف کرد.

امارات متحده عربی آن را رویدادی جنایتکارانه خواند و اعلام کرد که هر گونه خشونت و هراس افگنی را که امنیت و ثبات را تهدید کند، رد می‌کند. عربستان سعودی نیز ضمن محکوم کردن این حمله هراس افگنی، از مردم افغانستان در برابر خشونت و افراط گرایی حمایت کرد.

 

Botón volver arriba