Afganistán

la afirmación de Rahmatullah Nabil; El alto funcionario de inteligencia de los talibanes, responsable de la matanza de chiítas en Afganistán

رییس پیشین امنیت ملی افغانستان مدعی شده که عضو ارشد استخبارات طالبان، عامل ترور هزاره‌ها و شیعیان است.

رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان، مدعی شده است که یکی از اعضای ارشد استخبارات طالبان به نام احمدشاه، در پشت پرده بسیاری از عملیات‌های هراس‌افگنانه علیه هموطنان شیعه و هزاره قرار دارد.

نبیل در یادداشتی که پس از حمله به نمازگزاران شیعه در هرات منتشر کرده، احمدشاه را فردی نزدیک به تاجمیر جواد، معاون ریاست عمومی استخبارات طالبان و مغز متفکر حملات انتحاری این گروه معرفی کرده است.

به گفته نبیل، احمدشاه در روزهای عید فطر به بهانه دیدار با خانواده خود به پاکستان سفر کرده و با کارمندان مختلف نظامی و اطلاعاتی آن کشور دیدار کرده است. او ادعا می‌کند این عضو طالبان ارتباط نزدیکی با نظامیان پاکستانی دارد و به طور مستقیم از آنان دستور می‌گیرد.

پیش از این نیز طالبان به دلیل بی‌توجهی به تامین امنیت هزاره‌ها و شیعیان مورد انتقاد گسترده شهروندان قرار گرفته بود. برخی حتی حملات هدفمند علیه هزاره‌ها را به حلقاتی در داخل این گروه نسبت داده‌اند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در حمله افراد مسلح به مسجدی در هرات دست‌کم شش نفر کشته شدند و داعش مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است.

Botón volver arriba